Valse beschuldiging met nare gevolgen

Redrum

Re: Valse beschuldiging met nare gevolgen

#16 , 14 aug 2014 09:17

Dus heeft hij getuigen.
Ik herinner me een uitzending van 'De rechtbank' waar een oude(re) man ook een AS vluchtmisdrijf gepleegd had en het ook niet wist.
Was heel leerzaam hoe de rechter de zaak aanpakte.
Probleem is dat het 'afpakken' van een R.B. niet zo eenvoudig is als betrokkene niet wil meewerken en er helemaal geen vaststellingen zijn van politie.
Medische ongeschiktheid kan maar welke huisarts gaat dat schrijven om de procedure op te starten?
De getuige is het briefje onder de ruitenwisser, meer niet. Hij kan dit even goed zelf hebben geschreven.
De politie moet dat onderzoeken. Maar dat kunnen ze dus niet zonder de beschuldigde 'lastig te vallen'. Ze kunnen toch niet van achter hun bureau ruiken dat die er niks mee te maken heeft.

Dit is toch een beetje NIMBY. Als men tegen uw wagen rijdt, wil u toch ook dat de politie bij een eventuele dader eens gaat controleren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra

#17 , 14 aug 2014 10:44

De getuige is het briefje onder de ruitenwisser, meer niet. Hij kan dit even goed zelf hebben geschreven.
Een rechter weet ook wel dat iederéén zo'n briefje kan geschreven hebben. Dus qua bewijslast stelt zo'n "getuige" niet veel voor, als het niet méér is dan louter een briefje tussen de ruitenwisser. Tenzij er op dat briefje bvb iemands naam en gegevens staan, en die "iemand" bereid is om een verklaring af te leggen.....
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 14 aug 2014 12:33

gaat over de verpleegster
"Die "kennis" is effectief 85 jaar en ik heb met hem te doen omdat hij al 20 jaar voor zijn echtgenote zorgt welke parkinson heeft, zelf nog de was en de plas doet, etc...
Die mens kon op het ogenblik van de "feiten" niet eens buiten omdat de verpleegster dan net vertrokken is en hij alles moet opruimen."

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”