gebrekkige gasboiler

Freda76
Topic Starter

Re: gebrekkige gasboiler

#16 , 11 apr 2014 14:49

Mava,
Hij heeft ook een AS ontvangen:
- verzoek om mij te contacteren om samen het nodige te doen om de huurwaarborg alsnog op een geblokkeerde rekening te plaatsen (indertijd niet gebeurd omdat hij geen tijd had);
- verzoek om mij in het bezit te willen stellen van een huurovereenkomst;
- verzoek om de schade (schimmelvorming) door waterinsijpeling in de woonkamer aan te pakken;
- verzoek om de ramen (buitenkant) op te spuiten met siliconen (nooit gebeurd, wel beloofd);
- verzoek om het gebarsten raam in de badkamer te vervangen;
- verzoek om het probleem met de vastgeroeste zekeringen op te lossen n.a.v. diverse waterschades in de zekeringkast;
- verzoek om probleem op te lossen elektriciteit badkamer - rechtstreeks gevolg van de waterschade in de zekeringkast;
- verzoek om de garagepoort te herstellen zodat ik ook mijn auto kan binnenzetten.
Dit zijn allemaal gebreken die hij beloofd had aan te pakken bij mijn intrede in het appartement.
Ik heb hem een maand de tijd gegeven en bij gebreke van reactie van zijn kant gedreigd met een woningkwaliteitscontrole van Wonen Vlaanderen, Vredegerecht, en ook een visje uitgegooid ivm EPC-attest...
AS werd hem ook per gewone post én per e-mail bezorgd. We zijn bijna 2 maand verder; het AS heeft hij nooit afgehaald.
Een van de buren vindt het maar niks dat ik dreig met Wonen Vlaanderen, hij is bang dat hij op straat zal komen te staan mocht het ongeschikt of onbewoonbaar verklaard worden... Een andere buur heeft bij haar opzeg onraad geroken toen ze begon over de huurwaarborg...deze was indertijd ook rechtstreeks aan hem betaald. De laatste twee maanden heeft ze geen huur meer betaald.
Er zou tevens ook geen brandverzekering zijn afgesloten door de eigenaar voor het gebouw... Ik vernam vorige week ook dat de huisbaas te pas en te onpas bij iedereen binnen komt, andere buren kunnen dit getuigen. Hij is al een paar keer op 'heterdaad' betrapt, maar ik ben de enige die tot bij de politie is geweest.
Door jullie reacties krijg ik de indruk dat ik niet erg duidelijk geweest ben, maar het verhaal wordt ook steeds ingewikkelder.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#17 , 11 apr 2014 15:40

Je hebt alles correct gedaan, als iemand in gebreke blijft moet je hem aangetekend in gebreke stellen.
Verder kan ik u alleen aanraden om te blijven proberen de zaken in overleg op te lossen, ook al heb je een ganse voorgeschiedenis. Ik snap echt niet waarom de verhuurder dit niet oplost. Het is niet onredelijk wat je vraagt. Als de verhuurder een beetje handig is (van een bouwvakker mag je dat toch verwachten) en een dagje tijd opoffert zal er al veel van de lijst geschrapt kunnen worden. Is er niemand anders aan wie je de problemen kan aankaarten (vader, moeder, vrouw, kinderen van de verhuurder). Ik zoek die ook altijd op als een huurder in gebreke blijft, erg onaangenaam voor de persoon in kwestie, maar zeer effectief. Schaamte is een goede motivator en bij de echte probleemgevallen komt de familie vaak te hulp.

Ik wil wel nog eens herhalen dat je van uw klacht bij de politie voor huisvredebreuk niets moet verwachten, dat soort zaken worden direct geseponeerd, een paar maanden geleden was er nog in het nieuws dat zelfs de helft van de verkrachtingszaken geseponeerd worden.

mava105
Juridisch actief: Nee

#18 , 11 apr 2014 16:01

Nu ik een opsomming lees van al de gebreken in het pand, zou ik ONMIDDELIJK Wonen Vlaanderen vragen om langs te komen. Indien de zekeringen zijn vastgeroest in hun houder, zijn het zeker zeer oude dingen, en is de installatie bijna zeker niet gekeurd en veilig.
Tevens zou ik onmiddellijk de cilinder in het slot van de voordeur veranderen, zodat verhuurder niet meer binnen kan.
Een verhuurder is NIET VERPLICHT zijn pand te verzekeren.

Reclame

mava105

#19 , 11 apr 2014 16:01

Nu ik een opsomming lees van al de gebreken in het pand, zou ik ONMIDDELIJK Wonen Vlaanderen vragen om langs te komen. Indien de zekeringen zijn vastgeroest in hun houder, zijn het zeker zeer oude dingen, en is de installatie bijna zeker niet gekeurd en veilig.
Tevens zou ik onmiddellijk de cilinder in het slot van de voordeur veranderen, zodat verhuurder niet meer binnen kan.
Een verhuurder is NIET VERPLICHT zijn pand te verzekeren.

Franciscus

#20 , 12 apr 2014 14:26

Klacht wegens huisvredebreuk kan u zeker doen - of het nu geseponeerd wordt of niet uit het PV blijkt dat er iets is gebeurd dat niet mag.
Of er iets wordt geseponeerd is de bevoegdheid van het parket .... en dat hangt idd af van een heleboel elementen.

Sepo wil niet altijd zeggen dat politie/parket er niets aan doet maar dikwijls dat er geen voldoende bewijzen zijn of dat de bewijzen niet kunnen gelinkt worden aan een (gekende) dader.

Freda76
Topic Starter

#21 , 13 apr 2014 22:19

Ik heb al een nieuw AS klaar om de defecte boiler te melden. Ik ga hem ook telefonisch verwittigen, maar de kans is groot dat hij zelfs niet opneemt. Soms verbreekt hij gewoon de verbinding als je hem opbelt.
Ik weet dat het niet correct is, maar ik heb stilaan mijn buik vol van deze vent. Als de herstelling hoger oploopt dan de kostprijs van een standaard onderhoud, dan houd ik dit gewoon af van de huur van volgende maand.
Het slot is al een kleine maand geleden vervangen, een paar dagen nadat ik huisbaas heb betrapt in het appartement.
Om nog even een voorbeeld te geven van de mentaliteit van de huisbaas: hij heeft een van de buren eind vorig jaar in dienst genomen, maar hij heeft nog geen loon uitbetaald. Mijn bovenbuur kan dus zijn huishuur niet meer betalen. De conclusie van de huisbaas: als jij je huishuur niet aan mij betaalt, kan ik jou niet uitbetalen :D
Bedankt voor jullie input.

Terug naar “Huren”