verplicht afgeven eigendom in winkels

Xastheron

Re: verplicht afgeven eigendom in winkels

#16 , 12 nov 2012 14:57

Ik heb nog nooit geweten dat een winkel mij een contract onder de neus schuift met rechten en plichten. Een contract dat ik eerst moet tekenen vooraleer ik mijn aankopen mag(!) doen. Staat er dan ook aan de deur een controleur die eerst controleert of ik wel over zo'n contract beschik ?
Al eens de voorwaarden goed gelezen bij winkels die met een verplichte klantenkaart werken? + Je kan er niets kopen zonder klantenkaart.

Nuja, dit is eerder uitzondering natuurlijk, maar waarschijnlijk heerst er zoiets als een "u aanvaardt impliciet onze regels wanneer u onze winkel betreedt". Zou men een uitgeschreven versie beschikbaar hebben moest iemand ernaar vragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 12 nov 2012 15:00

ga naar speelstad , aan de ingang hangt een bord verboden zelf meegebracht eten en drinken te consumeren .
Speelstad? Nooit van gehoord. Is dit een winkelketen?
met dat bord heb je dan geen uitstaans mee want je hebt geen kopie ondertekend of spreken we over een toetredingsovereenkomst als je binnengaat ?
Heb ik dit ergens beweerd? Neen, ik dacht het ook niet. Ik zeg dat de voorwaarden duidelijk moeten gemaakt worden aan de potentiële klant. Meer niet.
de borden in winkels hangen er , zij het vrij onopvallend
Voila, net wat ik zeg: als het niet duidelijk uithangt, kan je mensen die met de rugzak binnenwandelen, niets kwalijk nemen. Ik zal mezelf maar al indekken, aangezien je graag woorden verdraait: hiermee zeg ik NIET dat mensen die met de rugzak binnenwandelen, niet op de borden mogen gewezen worden door het winkelpersoneel, waarna deze mensen dan zelf kunnen beslissen of ze al dan niet de winkel binnengaan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”