Kadastraal inkomen/een heel verhaal

Jelias
Topic Starter

Re: Kadastraal inkomen/een heel verhaal

#16 , 29 jan 2012 17:19

Vandaag was de plaatsbeschrijving en zoals verwacht werd met een vergrootglas naar schade gezocht. De verhuurders gaan mij opnieuw voor de vrederechter dagen, want volgens hen heb ik gelogen tegen de vrederechter: zij hadden tegen hun advocaat gezegd dat ik juli niet betaald had, maar dat was oktober. Ik kon een betalingsbewijs voorleggen voor juli. Was het mijn taak om hun advocaat op die fout te wijzen???
De verhuurders vroegen mij een papier te ondertekenen met alle "schade" genoteerd, ik heb dat geweigerd. Toen moest ik een papier tekenen dat ik weigerde te tekenen. Ik heb "gezien" op het papier geschreven, dat is waarschijnlijk al te veel. De plaatsbeschrijving bij aanvang is ook niet getekend.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#17 , 29 jan 2012 20:15

Waarom die plaatsbeschrijving???? In uw openingspost meen ik gelezen te hebben dat er geen ingaande PB werd opgemaakt. dat is een uitgaande PB totaal nutteloos, en wordt er bij het verlaten van het pand aangenomen dat het nog is de staat is dat u het hebt in ontvangst genomen.

roharro
Juridisch actief: Ja

#18 , 29 jan 2012 20:28

Waarom die plaatsbeschrijving???? In uw openingspost meen ik gelezen te hebben dat er geen ingaande PB werd opgemaakt. dat is een uitgaande PB totaal nutteloos, en wordt er bij het verlaten van het pand aangenomen dat het nog is de staat is dat u het hebt in ontvangst genomen.
Ik zit met volgend (potentieel) practisch probleem:
Appartement dat ik geërfd heb van mijn vader is reeds 38 jaar verhuurd aan zelfde huurder. Bij inzage van het "dossier" dat mijn vader heeft bijgehouden ivm dat appartement vind ik zowat alle documenten terug, maar geen plaatsbeschrijving. Ik weet dus niet of er destijds een PB is opgesteld. Aangezien mijn vader steeds superstipt was en oog had voor alle details kan ik me moeilijk inbeelden dat hij de opstelling van een PB over het hoofd heeft gezien.
Ik vermoed dus dat destijds het niet verplicht was om een PB op te stellen en vermoed tevens dat destijds niet opstellen ervan gold als aanvaarding door huurder dat er niets te melden viel.
Vraag: Kent iemand de wettelijke regeling van zoveel jaren geleden? En of ik nu nog iets kan/moet doen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Jelias
Topic Starter

#19 , 31 jan 2012 11:25

Ik heb op de PB die ik bij aanvang kreeg, in potlood enkele opmerkingen geschreven, maar NIET ondertekend. Toch vond de vrederechter dit voldoende om geldig te zijn?! Als ik het goed begrijp, probeert een vrederechter te bemiddelen en als dat niet lukt, wordt het een proces? En voor een rechtbank betwijfel ik of een niet-ondertekend document rechtsgeldig is. :?:

@Roharro, de huurwetgeving is na 38 jaar behoorlijk aangepast, een PB was toen zeker nog niet aan de orde. Ik denk dat je na al die jaren met de normale slijtage moet rekening houden en verder niets kan bewijzen. Ik neem aan dat je vader ooit wel eens gaan kijken is en niets abnormaals van schade vastgesteld heeft.

Jelias
Topic Starter

#20 , 31 jan 2012 11:37

De verhuurders hebben het mij de voorbije maanden behoorlijk moeilijk gemaakt. Scheldpartijen, dreigementen...verbale agressie...ik heb er schoon genoeg van. Natuurlijk zijn dat woorden en heb ik slechts van één gesprek een opname, dus veel bewijs is er niet. Getuigen zijn mijn eigen familieleden (moeder, zus, nicht). De plaatsbeschrijving heeft 1,5 uur geduurd, waarbij elke deurstijl en elke radiator gecontroleerd werd. Na afloop dreigden ze weer naar de vrederechter te gaan. Kan ik ergens terecht voor wat ik als pesten ervaar? Ik durf zelfs mijn nieuwe adres niet op de overnamedocumenten noteren, omdat ik bang ben dat ze mij daar ook weer het leven komen zuurmaken. :(

Vandebos

#21 , 31 jan 2012 13:06

Heeft u zelf een verslag gemaakt? Foto's genomen van de "schade"? Als de verhuurders met een overdreven schadepost langskomen is er niets anders dan deze aangetekend te betwisten met een tegenaanbod en de mededeling dat u bij het niet aanvaarden hiervan verplicht zal zijn om de vrederechter te verzoeken een externe expert aan te stellen om een objectieve waardederving op te maken.
Volgende keer dat er gescholden of gedreigd wordt onverbiddelijk onmiddellijk de politie bellen en klacht neerleggen. Opnieuw en opnieuw en opnieuw...

Jelias
Topic Starter

#22 , 02 feb 2012 18:21

Misschien kan ik vragen naar de getekende PB van de vorige huurders bij vertrek? Ik betwijfel nl dat die er is, waardoor ze mij eerdere schade proberen door te rekenen.

Terug naar “Huren”