En je bent vanaf dag één verantwoordelijk tot 18.550€ en niet tot één euro zoals sommige denken, heb een klant die dit nu ook heeft en dacht dat hij maar verantwoordelijk is tot het gestort kapitaal en daar zit iets fout in de reklame dat men erover gemaakt heeft.!Het grote probleem met de starters-bvba is dat je uiteindelijk verplicht wordt om er een 'echte' bvba van te maken. Het is dus eigenlijk een 'vergiftigd geschenk', met meer nadelen dan voordelen. Ik zou het nooit overwegen. Bovendien kom je met 1 euro niet ver.
Begrijp ik het goed dat je alles van je inbreng kan kwijtspelen? (wat me ook logisch lijkt)
Wat gebeurt er met privémiddelen als ik me nergens voor borg stel zoals het voorbeeld van de leningen.
Bijvoorbeeld: we hebben 18.000 Euro ingebracht en het onwaarschijnlijke geval doet zich voor dat een groot bedrijf X je een rechtzaak tegen je aanspant die oploopt tot 50.000 Euro? Wat gebeurt er in zulk geval of tot waar gaat de aansprakelijkheid dan op?
Ik heb het over een correct bestuurde BVBA.
Dus zulke verzekering is verplicht ook wanneer je een BVBA hebt en dus in principe niet persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden voor kosten die buiten het bereik van je BVBA gaan.Verzekering tegen schade nemen?