Kind ten laste bij bilocatie : automatisch 50%

Bijtje
Topic Starter

Re: Kind ten laste bij bilocatie : automatisch 50%

#16 , 18 okt 2010 21:34

Dan vraag ik mij toch af waarom ze dit niet in het vonnis wilden zetten, beide ouders waren namelijk akkoord hiermee
Het lijkt wel de regel te zijn dat de rechtbank: steeds een vonnis wil vellen waarbij zowel de eiser als de niet-eiser boeten...
Ze wilden wel duidelijk zo weinig mogelijk in het vonnis zetten, alleen het hoogst nodige. Dat was wel duidelijk maar bon ik vroeg me gewoon af of we een speciaal papier alsnog moesten invullen ofzoiets

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#17 , 18 okt 2010 21:53

Bijtje,
Ik lees en hoor op dit forum voldoende hoe de rechtbank steeds haar 'visie' in de vonnissen legt.
Ik zou dus aanraden om zoveel mogelijk in het vonnis te laten opnemen, dit juist om te vermijden dat het net de 'visie' van de rechtbank zou zijn die hier gaat werken.
Wie kent er de situatie en de respectievelijke persoonlijkheden van beiden partijen het best? De rechtbank of zij zelf?
Wiens visie heeft dan de meeste kans op succes?
Handige documenten voor Personenrecht

Bijtje
Topic Starter

#18 , 26 okt 2010 10:26

Luc : alles heeft zijn voor- en nadelen. In sommige gevallen kunnen idd best niet teveel details in een vonnis staan maar ik persoonlijk, ben ook wel meer voor de details op papier, voor mijn eigen situaties dan.

Reclame

Bijtje
Topic Starter

#19 , 05 mar 2011 12:26

Ik vraag me toch nog even iets af ivm dit onderwerp. Ik las op internet ineens dat onderhoudsbijdrage niet aftrekbaar is als je gezamelijk ouderlijk gezag hebt. Weet er iemand wat daar het nut van is ? Zie : http://fiscus.fgov.be/interfaoifnl/vrag ... m#Bewijzen" onclick="window.open(this.href);return false; Bijna alle ouders hebben dat nu en sommigen betalen een vrij hoog bedrag aan alimentatie. Het is dan tich oneerlijk dat zij het niet kunnen aftrekken ?

Terug naar “Echtscheiding”