Uit elkaar gaan, hoe overeenkomen?

Lelie31
Topic Starter

#16 , 31 dec 2009 10:21

Dus u bent van mening dat ik beter ongelukkig en ongemakkelijk blijf rondlopen thuis en in mn relatie en af en toe de kindjes eens afsnauw?! Nu ja, je geluk maak je zelf dat wel. Ik zal mn best doen om zo veel mogelijk te blijven lachen dan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#17 , 31 dec 2009 19:46

Afbeelding
bron: www.cbs.nl

Gemiddeld genomen duurt in Nederland het 2é huwelijk maar de helft van het 1é

Je zou kunnen zeggen dat de de kans groter dan 50% is dat:
Binnen de 5 jaar die nieuwe liefderelatie over is. Het zou vb. ook kunnen dat je nieuwe liefde zelf zijn geluk elders gaat zoeken omdat je vb. als de wilste van de twee begint te puberen het snauwen een escallerend effect heeft en dat het niet meer zo plezant is bij U in vergelijking met die andere... Het is maar een voorbeeld hé en nee, de cijfers van de lotto van volgende week ken ik niet.

Hadden we het ook over het geluk van diegene die verlaten wordt en wat dat doet met de kinderen of hoeft dat niet?

Dan maar een nieuwe opgave in de hoop dat je wel zelf een antwoord vind
Kan je een onderzoek vinden dat gescheiden mensen of scheidingskinderen gemiddeld genomen gelukkiger zijn geworden door de scheiding?
(wat je suggereerd dat dit U - en in zekere zin ook de kinderen- zal overkomen)
Dus u bent van mening dat ik beter ongelukkig en ongemakkelijk blijf rondlopen thuis en in mn relatie en af en toe de kindjes eens afsnauw?
We kennen elkaar niet, we hebben misschien 1000 woorden uitgewisseld via een forum, dus mijn mening is irrelevant. Zelf hoop ik dat je als je uit elkaar gaat, dit verstandig doet, met andere woorden nog minstens enkele jaren bij elkaar blijft. Laat deze liefde nu maar eens een keer overwaaien en investeer die energie in je jonge gezin ipv advocaten en scheidingsgedoe.

RR

Lelie31
Topic Starter

#18 , 05 jan 2010 10:41

man man man...

Reclame

3399AAaa

#19 , 05 jan 2010 17:17

zelf een kind van gescheiden ouders zijnde kan ik wel bevestigen dat mijn ouders beter af waren nadat ze gescheiden zijn en dat hun ongelukkig huwelijk ons als kinderen geenszins goed heeft gedaan.

de eerste vijf jaar na de scheiding waren niet leuk, maar nu zijn ze goede vrienden en iedereen gelukkig...

hun situatie was trouwens min of meer vergelijkbaar: mijn moeder was amper 19 toen ze huwde, een jaar daarna een eerste kindje...ze was zelf nog een kind, zegt ze nu. de scheiding heeft hen allebei de kans gegeven komaf te maken met de traditioneel ingepeperde gewoonten die in de jaren 60 en 70 heersten.

Lelie31
Topic Starter

#20 , 06 jan 2010 14:56

Idd, bedankt! Er bestaat zoiets als "als vrienden uiteen gaan ook hé" dat is toch waar ik naar zal trachten. Het heeft niet mogen zijn...

roderidder

#21 , 06 jan 2010 18:22

man man man...
Wat bedoelen die vrouwen toch als ze het hebben over man man man?

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 0862#70862
Idd, bedankt! Er bestaat zoiets als "als vrienden uiteen gaan ook hé" dat is toch waar ik naar zal trachten. Het heeft niet mogen zijn...
Dat bestaat ja. Eigenlijk wil zowat iedereen dat hun scheidingsverloop een haast rimpeloos verloop kent. De andere ouder niet of zo min mogelijk kwetsen en blijvend respecteren zal m.i. belangrijk zijn.
Dat je in de gegeven omstandigheden zoals je het hier omschreven hebt als vrienden uit elkaar wil gaan is m.i. jezelf wat wijs willen maken. Maar goed, het blijft een woelige periode waar men hier de krijtlijnen nog moet gaan tekenen.

RR

Rebel-with-a-cause

#22 , 06 jan 2010 18:52

Wat bedoelen die vrouwen toch als ze het hebben over man man man?

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 0862#70862
RR, als je de tekst goed zou lezen waar je naar verwijst, dan zou je begrepen moeten hebben dat het hier over een vrouw gaat.

Je zou toch eens wat meer 'aandacht' moeten hebben voor hetgeen gebeurt in de wereld ipv die vele energie te steken in jouw 'windmolengevecht'!

roderidder

#23 , 06 jan 2010 19:04

@Rebel-with-a-cause

Als ik het goed gelezen heb, is het m.i. niet alleen de "ex" die voldoende respect dient op te brengen, maar ook de (invloed van) nieuwe partner die een belangrijke rol kan betekenen in de wijze waarop je uit elkaar gaat (als vrienden?).

Hier zou de boodschap m.b.t. over hoe uit elkaar gaan, hoe overeenkomen? ... hoe als vrienden uit elkaar gaan... kunnen zijn

Kan de vader goed opschieten met de nieuwe liefde van de mama?
Als dit niet zo is, dan dien je hier rekening mee te houden dat dit een risico facter is om niet als vrienden maar als vijanden uit elkaar zou kunnen gaan. Bovendien kwets je je partner (en kinderen?) als je een nieuwe partnerrelatie aangaat.

Een quote van een recent voorbeeld:
wij zijn officieel gescheiden van 2008 met EOT en co-ouderschap met bilocatie. Toendertijd zouden we alles flexibel regelen want we hadden allebei het beste voor met de kinderen. Sinds hij echter een 4-tal maanden een nieuwe partner heeft, kan niks meer zoals voorheen. er valt niet mee te praten, niet te onderhandelen, gemaakte afspraken worden genegeerd.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 0977#70977

RR

Lelie31
Topic Starter

#24 , 13 jan 2010 16:53

Om jullie - of het jullie nu interesseert of niet - op de hoogte te houden van mijn situatie...

Ik heb mijn geheime relatie opgebiecht aan mijn partner. En die reageerde helemaal niet zoals ik verwacht had!! Niet kwaad in ieder geval. Hij stortte wel in en smeekte mij om bij hem te blijven. Ik heb hem nu bedenktijd gevraagd en ons gezin functioneert ondertussen best goed verder!

3399AAaa

#25 , 13 jan 2010 17:24

Om jullie - of het jullie nu interesseert of niet - op de hoogte te houden van mijn situatie...

Ik heb mijn geheime relatie opgebiecht aan mijn partner. En die reageerde helemaal niet zoals ik verwacht had!! Niet kwaad in ieder geval. Hij stortte wel in en smeekte mij om bij hem te blijven. Ik heb hem nu bedenktijd gevraagd en ons gezin functioneert ondertussen best goed verder!
Dat is een geweldig moedige stap, maar de beste voor iedereen! Chapeau en proficiat.
Plus est en vous

Lelie31
Topic Starter

#26 , 14 jan 2010 15:08

Bedankt! Het maakt het er wel niet gemakkelijker op... hoe lang hou ik dit nu vol, da's de vraag.

roderidder

#27 , 15 jan 2010 06:07

Dit lijkt mij Uw eigen sterkste drijfveer
Ik zou alles op alles zetten om nog overeen te blijven komen voor de kindjes.
Dit is wat je wil
Ik zou het liefste in ons huis blijven wonen, zodat de kindjes in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven... en ik zou ze het liefste bij mij houden....Ik zou dat het liefste gewoon samen overeenkomen.
En dit is wat je dwarszit
Hij ... meestal voor geen rede vatbaar...Als je partner je denegreert en zichzelf en zijn computer op de eerste plaats zet, dan moet je al héél sterk zijn om hem graag te blijven zien me dunkt.
Wil je het lang volhouden? En nog op nog een prettige manier ook? Waarbij eigenijk alles wat je wil kan behouden?
Dan zullen jullie daar beide energie moeten insteken, veel energie om er voor te zorgen dat het voor beide de moeite is om met de relatie door te gaan

Hey lady, ...
Hey, you know what paradise is?
It's a lie
a fantasy we created about people and places
as we like them to be
but you know what truth is?
it's that little baby you're holding
and it's that man you fought with this morning
the same one you are gonna make love to tonight
that's truth that's love

Charlene
http://www.youtube.com/watch?v=zhrIS01XFEk

RR

Yvette

#28 , 15 jan 2010 14:25

Hey lady, ...
Hey, you know what paradise is?
It's a lie
a fantasy we created about people and places
as we like them to be
but you know what truth is?
it's that little baby you're holding
and it's that man you fought with this morning
the same one you are gonna make love to tonight
that's truth that's love

Heel knap. Ik heb er niks aan toe te voegen.
Fijn weekend.

Lelie31
Topic Starter

#29 , 08 feb 2010 14:50

Ondertussen zijn we zo goed als een maand verder

EN... uit elkaar... en alles is vlot verlopen, alles staat al op papier, geldzaken zijn geregeld, co-ouderschap is geregeld, maar we zijn beiden toegeeflijk alles is bespreekbaar, hopelijk blijft het zo voor de kindjes!! Maar die stellen het eigenlijk wonderbaar goed!!!

En oh wat heeft mn partner afgezien, na 5 dagen had hij ook al iemand anders. Dan denk je dat je iemand kent...

En ik... ben opgelucht, gelukkig, herbrond... klaar voor mn leven, part II

3399AAaa

#30 , 08 feb 2010 17:37

allé, da's rap geklonken. Beter zo, dan jaren vechten. Het belangrijkste: als iedereen maar gelukkig is....
Plus est en vous

Terug naar “Echtscheiding”