Cv-installatie + onderhoud

NatD
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Cv-installatie + onderhoud

#16 , 18 nov 2020 14:40

De verwarming zou morgen normaal terug werken.

Ondertussen heb ik deze mail klaar staan om te verzenden naar de eigenaar, met de agence in CC.

Zenden of niet?
Beste,

Deze morgen werd ik voor 9 uur gewekt door het geblaf omdat U, samen met een loodgieter die in mijn keuken moest zijn, op mijn koer stond. U heeft daar niks te zoeken, zeker niet ongevraagd. Uw echtgenote mag dan misschien vergeten zijn om mij te verwittigen van Uw komst, zelfs als ze mij verwittigd had, geeft U dat nog niet het recht om zomaar op mijn koer te komen. U dient, net als iedere andere bezoeker aan te bellen aan de voordeur van het gebouw, of op z'n minst te kloppen op de voordeur. Het feit dat de noodtrap, in geval van brand, op mijn koer uitkomt, waarop U alludeerde, en dat de nooduitgang die in de fietsenberging uitkomt, via mijn koer bereikt wordt, geeft U ook niet het recht om binnen te komen langs de fietsenberging, want zoals het woord zegt, het is een nooduitgang, geen ingang. De enige die dat als ingang mag gebruiken, ben ik zelf. Ieder ander moet toestemming hebben.
U kunt zich voorstellen dat ik enorm schrok van deze toestand!

Ik vroeg U dan hoe het zat met de verwarming, waarop U nogal luid zei dat als ik geen papieren kon tonen van onderhoud U niks zou doen en dat dan mijn probleem was en daarna abrupt wegliep.
U weet even goed als ik dat ik geen papieren daarvan kan voorleggen, aangezien ik geen toegang heb tot de cv-installatie. U dient te garanderen dat mijn verwarming werkt. Het enige wat van mij kan verwacht worden, is dat ik de helft betaal voor een onderhoud.

Volgens de Technische richtlijnen voor woningkwaliteitsonderzoek is het trouwens zo:

Quote: "De bewoner moet onafhankelijk van de andere woonentiteiten, zijn verwarming eigenhandig kunnen regelen en de continue werking van de installatie moet gegarandeerd zijn." (+ bronvermelding)

Aangezien ik geen toegang heb tot de cv-installatie, die staat immers in een ander appartement, kan ik zelf de werking niet garanderen. Als eigenaar bent U dus de eindverantwoordelijke.

Ik heb ondertussen vernomen dat de loodgieter die morgenochtend komt, ook zal kijken naar de cv-installatie, in opdracht van de bovenbuur. Daarvoor zal een aparte factuur opgemaakt worden.
Nogmaals, voor attesten moet U niet bij mij zijn.

Misschien kunt U in de toekomst iets regelen dat er een 2-jaarlijks contract komt met een loodgieter die het onderhoud doet van de installatie en verdeelt U de kosten voor het onderhoud onder de 2 appartementen, zodat de bewoner van het gelijkvloers, in dit geval ik, niet moet afhangen van willekeur.

Met beleefde groeten
,

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”