niet afsluiten van wagen

sperwer

#16 , 30 mar 2006 12:46

er is een spreuk over dit onderwerp

DE GELEGENHEID MAAKT DE DIEF

schakel dus de gelegenheid uit en je hebt minder dieven.

En wij leven nu ??nmaal in een maatschappij waarin het ieder voor zich is.
En dat het politieapparaat niet meer actief opzoek gaat naar kleine diefstallen, hoeveel belastingen wil JIJ er extra voor gaan betalen.

Daarbij voorkomen is beter dan genezen.
Je vindt het heel normaal dat iemand die vuilstort er voor beboet word want daar heb je zichbaar last van. wel als iedereen zijn wagen en woning onbewaakt lost laat staan, dan zal JIJ daar binnen een paar maanden ook zichbaar last van hebben. alle dieven zullen zich naar hier begeven omdat je hier alles los vind en makelijk kan meenemen.
Deze wet is gewoon een voorzorgsmaatregel tegen nogmeer diefstallen.

Bjorn, je moet eens gaan kijken op de parkings voor invaliden.
En dan tellen hoeveel wagns daar worden geplaatst door mensen die valid zijn, maar gewoon te lui om twee meter verder te lopen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bjorn Ketels

#17 , 30 mar 2006 19:56

Bjorn, je moet eens gaan kijken op de parkings voor invaliden.
En dan tellen hoeveel wagns daar worden geplaatst door mensen die valid zijn, maar gewoon te lui om twee meter verder te lopen.
Dan moet ik steeds denken aan de spreuk "Wil je mijn plaats? Neem dan ook mijn handicap". Het strafrecht wordt meer en meer gebruikt om mensen te dwingen in een richting die zij eigenlijk al vanuit een eigen redenering zouden moeten ingaan. Ik weet niet of dat een goede evolutie is.
[b]"[i]Cedant arma togae, concedat laurea linguae[/i]", Marcus Tullius CICERO, De Officiis 1, 22, 77.

"[i]Inter utrumque tene[/i]", Publius Ovidius NASO, Metamorphoses 2, 140.[/b]

sperwer

#18 , 30 mar 2006 20:13

tuurlijk is de richting dat onze maatschappij uit gaat de beste anders zou het niet onze levensstijl zijn.

alles voor mij en niks voor een ander. is toch het motto van onze maatschappij.

dus om het nog een beetje leefbaar te houden moeten er wel voor alles wetten zijn.

niemand wil hondepoep voor zijn deur, maar niemand wil zijn handen gebruiken om de poep van zijn hond op te ruimen. dus moet er geld zijn op andere het te laten opruimen.

Reclame

Mette

#19 , 30 mar 2006 22:41

Hoe gaan ze eigenlijk controleren of je je wagen niet hebt afgesloten?
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Pietro
Topic Starter

#20 , 31 mar 2006 00:29

Bjorn, akkoord met uw uitleg, maar staat er een geldboete op het niet doorlaten van een rolstoelgebruiker? Waarom is een verwittiging van een agent niet voldoende en moet men een geldboete aanrekenen? Dat werkt toch verzuring in de hand?

Strafrecht om mensen in een bepaalde richting te dwingen is hier zo verregaand. Wat is er mis met het principe van een 'eerste waarschuwing'? De meeste mensen weten nog niet eens dat het strafbaar is om uw auto niet te sluiten! (heb vandaag nog eens zitten rondvragen)
Wat is het effect van het aanrekenen van een boete als iemand niet wist dat dat het gevolg zou zijn? Verzuring!
Kan iemand eigenlijk eens opzoeken hoe lang dit al strafbaar is? Wie weet is dit ook zo'n overblijfsel van vroeger zoals dat achterlaten van een ladder in een veld.

Sperwer aub, je bent serieus OFF TOPIC aan het gaan! Gaan ineens "alle dieven" naar Belgi? afzakken als ik mijn auto eens open laat terwijl ik de bakker binnenloop? Je rijdt overigens niet zomaar weg met een auto als de deur openstaat.
Het gaat hier niet om het promoten van het open laten staan van auto's en huizen, integendeel. De meeste mensen sluiten alles af en zullen dat blijven doen, ongeacht of er wetten voor zijn.
Waar gaat het wel over: Ik heb een serieuze vraag gesteld om te zoeken naar de logica (al dan niet aanwezig) van het bestraffen van mensen als ze hun auto niet afsluiten, terwijl er duidelijk andere sensibiliseringsmethodes bestaan (denk aan de acties tegen gauwdieven). Mag ik u vriendelijk vragen om het daarbij te houden, ofwel een andere discussie te beginnen.

sperwer

#21 , 31 mar 2006 08:11

Dat het OFF TOPIC is dat dieven zich naar de plaatsen begeven waar hen het werk makelijk word gemaakt kan wel.
Waarom men niet met waarschuwingen werkt in het strafrecht, een waarschuwing word even snel vergeten als ze gegeven is.
En het kost maar 30seconden aan een ervaren iemand om een auto zonder sleutel te starten.
En dat de meeste mensen de wetten niet kennen is een vaststaande feit.
maar ergens in de wet staat dat iedere inwoner van belgie de wetten van ons land moet kennen.

En in een land waar niemand nog tijd heeft en enkel geld telt en iedereen enkel aan zichzelf denkt , moet je dan wel zulke wetten maken.

Men is zelfs niet meer beschaamd om op TV te zeggen dat men de wet overtreed uit luiheid.

ShinobiX9X

#22 , 09 apr 2013 15:03

- Als je auto of huis niet sluit en iets is gestolen. Ben je al gestraft als je het niet terugkrijgt.
- Waarom zijn mensen niet meer beschaam om te roepen dat ze de wet overtreden? misschien omdat sommige te belachelijk voor woorden zijn en tegen het gezond verstand stuiten?
- extreem: Een vrouw is uitermate aantrekkelijk en lustopwekkend van nature + eventueel sensuele kleding etc. Ha ja beboeten want ze zet aan tot verkrachting.

Dit is gewoon krom en geld voor de overheid.

In analogie deze week. Een vrouw wordt bestolen. De dieven kunnen de registratierechten van het vonnis niet betalen. Moet het slachtoffer nu €25 000,00 betalen.

Dit is gewoon niet normaal in een ECHTE "rechtsstaat".

Terug naar “Actuele Thema's”