opzeg huurcontract aan huurder.

lan
Topic Starter

opzeg huurcontract aan huurder.

#1 , 11 sep 2010 21:53

huurder toont geen intentie om pand te verlaten, normaal moet huurder vertrekken op 30 september!
ze heeft nu 3 maand tijd gehad om iets anders te zoeken,maar doet precies niet veel moeite.
de opzegbrief is aangetekend opgestuurd en heb een brief door huurder tekenen met de afgesproken finale datum van het huurcontract.
de opzeg bedraagt 3 maand omdat ik nieuw eigenaar van het pand ben vanaf 01/06/2010,heb de opzegbrief aangetekend opgestuurd op 25/06/2010.
het oude huurcontract was niet geregistreerd.de reden van opzeg is dat ik er zelf ga wonen en ondertussen ga renoveren.
wat kan ik doen om mijn huurder te doen vertrekken op de afgesproken datum (30/09/2010)?
MVG Lan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 sep 2010 22:23

Kort: niets.

U kan proaktief werken en reeds een verzoekschrift 1344bis/ev ger w opstellen en indienen zodat de zaak begin oktober voorkomt en u snel een uitzetting kan bekomen maar dat is het. (het voorkomen kan indien niet nodig tot een dag voor de zitting van de rol gehaald worden.)

Tot eind september heeft de huurder het volledige genot over het pand en kan u niets ondernemen.

JohnD

#3 , 12 sep 2010 07:39

.... het oude huurcontract was niet geregistreerd.de reden van opzeg is dat ik er zelf ga wonen en ondertussen ga renoveren.
Ik dacht dat de opzegtermijn bij niet geregistreerd huurcontract 6m. was
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Vandebos

#4 , 12 sep 2010 11:17

Art 9 huurwetgeving:
  Indien de huurovereenkomst een vaste dagtekening voor de vervreemding van het gehuurde goed heeft, treedt de verkrijger om niet of onder bezwarende titel in de rechten en verplichtingen van de verhuurder (op de datum van het verlijden van de authentieke akte), zelfs indien de huurovereenkomst het recht van uitzetting in geval van vervreemding bedingt. <W 1997-04-13/43, art. 11, 002; Inwerkingtreding : 31-05-1997; zie evenwel W 1997-04-13/43, art. 15>
  Hetzelfde geldt wanneer de huurovereenkomst geen vaste dagtekening voor de vervreemding heeft, indien de huurder het verhuurde goed sinds ten minste zes maanden betrekt. In dat geval kan de verkrijger evenwel de huurovereenkomst te allen tijde beëindigen, om de redenen en onder de voorwaarden bedoeld in artikel 3, §§ 2, 3 en 4, mits aan de huurder, op straffe van verval, een opzegging van drie maanden wordt betekend binnen drie maanden te rekenen (van de datum van het verlijden van de authentieke akte) tot vaststelling van de overgang van eigendom. <W 1997-04-13/43, art. 11, 002; Inwerkingtreding : 31-05-1997; zie evenwel W 1997-04-13/43, art. 15>

Terug naar “Huren”