Feitelijk gescheiden en teruggave belastingen

Olislaeger
Topic Starter

Feitelijk gescheiden en teruggave belastingen

#1 , 31 mar 2010 11:29

Ik en mijn man zijn vorig jaar feitelijk gescheiden, nog niet wettelijk!
Gewone stelsel gemeenschap van goederen.
Wij hebben nu beide belastingbrief gekregen en trekken samen 3056 euro terug.
Er zat ook papier bij dat we beide moesten invullen en hebben daar gekozen voor onderste optie berekening op assignatie van beide namen.
Wij dachten dat we toen kozen voor berekening zoals op belastingbrief stond. Ik zou dan 1700 terug trekken en mijn man 1300. Nu krijg ik bericht van de belastingbrief dat ze de splitsing ontvangen hebben en volgens berekening ik nu 2600 euro zou krijgen en mijn ex man nog geen 300.
Nu voor mij is dat natuurlijk super maar kan dit wel kloppen? hoe komen ze aan deze berekening dan? ik wil achteraf geen 1000 euro aan hem moeten terug betalen natuurlijk!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gvd10520

#2 , 31 mar 2010 11:32

Hebt u kinderen ten laste? Indien ze bij u gedomicilieerd zijn en niet op het adres van uw ex kan dat een verklaring zijn.

Olislaeger
Topic Starter

#3 , 31 mar 2010 13:53

Hallo,
ja ik heb twee kindjes ten laste, die bij mij wonen en slechts om de 14dagen 2 dagen naar hun papa gaan zou het daar dan door kunnen komen? Kan hij dan deel terugeisen als hij verder gaat op berekening gemaakt aan de hand van ons loon? alvast bedankt!

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”