Beste,
Ik ben lid van een auto liefhebber organisatie. Nu ben ik van plan om een rondrit voor enkele oldtimers/youngtimers/recentere wagens te plannen.
Dit betekent dus afspreken op een bepaald punt, roadbook uitdelen aan iedereen, bolletjes pijltjes systeem en iedereen vertrekt en rijdt op eigen tempo. Het is dus geen "caravaan" stoet, iedereen rijdt op zich zelf. Voor de middag pauze wordt dan opnieuw ergens afgesproken, en onderweg ook een fotostop.
Nu maak ik mij alleen zorgen in geval van een ongeval. Natuurlijk wil ik niet aansprakelijk gesteld worden daar voor. Dus denk ik er aan door iedereen een papier te laten tekenen dat ze zich aan de verkeersregels moeten houden, dat ik niet verantwoordelijk ben etc. Zodat zoiets niet door een rechter aanzien wordt als een "street race". Het wordt gewoon een rustige site seeing route door de vlaamse ardennen, dus zeker geen street race gedoe, maar een ongeval kan altijd gebeuren. Of iemand die zich niet aan de regels houdt etc.
Maar ik weet niet hoe daar aan te beginnen om zoiets op te stellen. Of moeten er ook nog andere maatregelen getroffen worden? We denken een 40 tal wagens toe te laten.
Met vriendelijke groeten,
Dreitzig