In januari zit ik samen met buurman en dakwerker aangezien het al meer dan een jaar binnenregent door slechte staat dak buurman thv de gemeenschappelijke goot.
We bereiken akkoord, buurman wil met zijn eigen dakwerker samenwerken en ik werk met de dakwerker waar we gesprek mee hbbn. Buurman dient eerst zijn dak + schoorsteen af te breken. Dan w er houten balk op de muur gezet. Dan komt mijn dakwerker om nieuwe epdm te plaatsen id gemeenschappelijke goot en vast te maken op de balk, zijn dakwerker werkt zijn dak af.
Gisteren kreeg ik whatsapp dat buurman vandaag start met de werken. Ik was gisteren nog ih buitenland en noch mezelf noch de buurman kregen mijn dakwerker te pakken. Tot nu toe kunnen de werken id gemeenschappelijke goot dus niet afgestemd worden.
Volgens de dakwerker vd buur is dit geen probleem want al die werken ad gemeenschappelijke goot kunnen achteraf gebeuren.
Maar de epdm moet vastgemaakt worden op de balk voor het dak erop komt, ik had graag de mening van mijn dakwerker hierover eerst gehoord, of dit nog mogelijk is achteraf. Net als wie de kosten draagt indien dit niet lukt en er dus werkuren moeten betaald worden om dak vd buur weer eerst open te doen.
In alle kosten vd gemeenschappelijke goot draagt de buurman niet bij aangezien zijn water nu niet meer afstroomt in die goot. Kan dat zomaar? Want alle dakwerkers zijn van oordeel dat waterschade komt door zijn dak.
De afwatering loopt nu nog naar het midden tussen de huizen en zou ook veranderen naar achter door mijn dakwerker.
Ik weet ook niet of dit nog mogelijk is als buurman alles veranderd.
Kortom wat doe ik nu best? Ik wil de werken niet tegenhouden maar ik vind wel dat er eerst bevestiging moet komen door mijn dakwerker dat hij kan aansluiten.
De epdm id gemeenschappelijke goot zal nu ook schade hebben. Wie is verantwoordelijk voor die kosten als niet alles waterdicht blijkt te zijn?
Wat met gevolgschade door de uitvoering van zijn werken ad goot?
Kan buurman zomaar zeggen dat hij start met werken en niet meebetaalt ad werken voor de gemeenschappelijke goot? En dat die goot dus voor mij is met alle werken/aanpassingen aan?
Graag hier enig advies over