er staat al geruime tijd een cafe te koop in de regio, en ik was wel geintreseerd....
zonder brouwer, ligt al enkele jaren leeg.
welke formaliteiten heb ik nodig?
wat zijn de kosten?? (als ik vb alleen weekend open zou doen...)
sabam, boekhouder,...?? brandveiligheid??
mag ik indien er weinig volk komt, er vb. achter wat stikwerk doen...?
mag ik boven kamers verhuren??
mag ik een jaar tijdskrediet nemen om een zaak op te starten??
zijn er andere tegemoetkomingen??
waar vind ik hier wat over terug??
bedankt alvaste
Als je een vennootschap begint, dan is je privévermogen altijd beschermd. Ga je binnen de drie jaar na oprichting failliet, dan kan je hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden als er fraude wordt vermoed of als er te weinig startkapitaal voorhanden was om het minstens drie jaar vol te houden. Je hebt er dus alle belang bij om privé en bedrijf strikt gescheiden te houden (vooral financieel).als ik het pand privé koop, een bvba start, en daar aan verhuur, kan er niet veel mis gaan dacht ik...
iemand die ik ken heeft dat ook gedaan en is wegens relatieproblemen falliet gegaan (werke samen) en het pand is van hun gebleven...
het pand zou ik nog kunnen verhuren of verbouwen tot appartementen (zijn al plannen van)
dus geen overname , heb je de nodige vergunningen om daar een zaak te starten . want je gaat de bestemming van het goed wijzigen van woonhuis naar handelszaak . tenzij jij een woning met een café koopt en dan ben ik nog altijd niet overtuigt dat die café schuldenvrij is voor u . want dan koop je een handelszaak inclussief alle (verborgen) schulden . toch maar goed oppassen want men gaat wachten tot u voldoende hebt geinvesteert alvorens u te melken .is gewoon een cafe met woning te koop....
zelf alles opnieuw opstarten, dus geen schulden...
indien de vorige uitbater een contract had getekend met een brouwer en daar nog een pak schulden heeft en jij koopt het café , om welke reden zou jij hier dan van verlost zijn ? bewijst het eens zowel van het leveringscontract als de schulden .
zonder brouwer is beter, dat dacht ik al.
nog suggesties, laat maar komen...