Bouw: Nog gebonden aan overeenkomst?

Qacino
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Bouw: Nog gebonden aan overeenkomst?

#1 , 24 mei 2023 08:59

Heyy iedereen,

Een kort juridisch vraagje

Context:
in 2018 heb ik mijn buitenschrijnwerk besteld. Offerte met prijsgeldigheid van 6 maanden is getekend.

In 2019 september is alles geplaatst geweest. Echter met veel issues (aangetekend schrijven van 44 pagina's) ... Hierop heb ik een bedrag laten opstaan. (1050€). Na 12 plaatsbezoeken is bijna alles opgelost buiten één onnozele raamkruk & beslag.

Nu, mijn alleenstaande garage had ik oorspronkelijk ook besteld in de initiële offerte.
Echter, op de overeenkomst staat wel een prijsgeldigheid van 6 maand welke al lang overschreden is. Hierop hebben ze vorige week een nieuwe offerte gemaakt welk ik VEEL te duur vind .. ( ik denk dat ze wat winst willen terugwinnen zo...)
Deze hebben ze me persoonlijk laten zien, maar niet via mail, aangetekend schrijven of dergelijk gegeven. Wel stelden ze duidelijk dat ze het niet aan de initiële prijs kunnen uitvoeren.

Echter, ben ik nog gebonden aan hun aangezien deze termijn verlopen is en ik me niet kan vinden in hun nieuwe offerte?

Ik heb wel al een papier opgesteld en aan hun overhandigd om te tekenen waar we onderling onze contract verbreken voor deze 3 items (garage).
Echter willen ze het enkel ondertekenen nadat ik hetresterend bedrag heb betaald...
Is deze gebluf/gegijzel van hun terrecht of is het gerechtigd?

iota
Berichten: 830

#2 , 24 mei 2023 10:15

Niet erg duidelijk: had u voor de bouw van de garage een overeenkomst of was er enkel een offerte?

Qacino
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mei 2023 10:29

Niet erg duidelijk: had u voor de bouw van de garage een overeenkomst of was er enkel een offerte?

Een overeenkomst.
In deze ondertekende offerte (de overeenkomst verwijst naar het offerte nummer) zat de garagepoort/deur/raam ook in vermeldt.

Reclame

iota
Berichten: 830

#4 , 24 mei 2023 13:18

Waarom is die garage dan (nog) niet gezet?

iota
Berichten: 830

#5 , 24 mei 2023 13:58

Echter willen ze het enkel ondertekenen nadat ik het resterend bedrag heb betaald...
Is deze gebluf/gegijzel van hun terrecht of is het gerechtigd?
Dit klinkt voor mij alsof die firma ook van u af wil. Uiteraard na ontvangst van hun centen voor de uitgevoerde opdracht. Het is denkbaar dat ze daarom een goeie klad bij hebben gedaan bij hun offerte. Zo te lezen kan u dan onder de overeenkomst onderuit voor de prijs van één onnozele raamkruk & beslag.

Natuurlijk moeten zij hun werk naar behoren af maken, maar ruim 1000 euro inhouden voor een raamkruk en beslag lijkt ook wat overdreven.

iota
Berichten: 830

#6 , 24 mei 2023 14:01

Nu, mijn alleenstaande garage had ik oorspronkelijk ook besteld in de initiële offerte.
Ok, ik snap het. U had geen garage besteld, maar een poort, raam en deur voor de garage :)

Qacino
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 mei 2023 15:12

Klopt. De garage heb ik zelf volledig geplaatst en is nu pas "klaar" voor het buitenschrijnwerk :)

Initiëel was er 5% ingehouden (1050€) voor diverse problemen.
Nu klinkt het banaal dat het enkel over 1 kruk gaat.

Mijn oorspronkelijk schrijven bedroeg 22 pagina's met 46 foto's en 77 opmerkingen ... Het is nu pas zo goed als afgewerkt.


Ikzelf wil ook af van hun, maar ik zou natuurlijk wel al verder willen met mijn poort/deur/raam :-).
Nu kunnen zij het van hun kant "uitstellen" totdat de kruk & beslag vervangen is. Ze zitten nu al te spelen/lachen met levertermijnen die volgens mij van de pot zijn gerukt.

Terug naar “Aanneming”