Telefonische doodsbedreiging

RTaylor
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Telefonische doodsbedreiging

#1 , 20 mei 2023 17:57

Hallo,

Ik had via Facebook een advertentie geplaatst, de koper in kwestie belt mij om af te spreken.

Vandaag is hij niet komen opdagen, dus ik bel hem om te vragen waarom hij niet gekomen is, heb een voice mail ingesproken.

Hij belt mij terug en zegt dat hij geen interesse meer heeft, ik vraag waarom hij niks liet weten (hij heeft mijn GSMnr) en hij zei vlakaf dat het hem niet meer interesseert. Ik zeg daarop dat het onbeschoft is en hij zegt (hij weet mijn adres) dat hij mij weet te vinden en me gaat kapotmaken....

Mijn vraag is: kunnen zo een oproepen door de politie enzo opgevraagd en terug beluisterd worden, want ik wil klacht neerleggen wegens doodsbedreigingen.

Alvast bedankt

Mvg

builder
Berichten: 189

#2 , 20 mei 2023 18:13

Telefoongesprekken worden (gelukkig maar) in België standaard niet afgeluisterd en bewaard door de Overheid.
Telefoontap kan alleen met toelating van een onderzoeksrechter.
Politie kan alleen nog nagaan dat telefoonnummer X u op dag D en uur U gedurende Y minuten/seconden gebeld heeft.
Als uzelf een geluidsopname van het telefoongesprek hebt gemaakt, kan u deze aan de politie bezorgen.

RTaylor
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mei 2023 19:55

Dank U voor het antwoord, dus het zal woord tegen woord zijn vrees ik.

Ik ga toch naar de politie voor de zekerheid je weet nooit dat hij meerdere slachtoffers gemaakt heeft

Fijn weekend nog!!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”