Oprit naar Antwerpse ring; 2 rijvakken die 1 worden. Achter mij komt een auto tegen zeer hoge snelheid aangereden op rechtervak. Ik naar rechts, waarop die auto mij links voorbijscheurt. Roekeloos rijgedrag en ik steek mijn middelvinger op. Waarop die bestuurder voor mij alle remmen dichtgooit en we op die oprit op Antwerpse ring stilstaan! Hij belet me om te passeren, In mijn spiegel zie ik auto’s uit de bocht naderen die ons maar net kunnen ontwijken. WAANZIN, en extreem gevaarlijk, terwijl mijn dochterje naast mij zit. Uiteindelijk rij ik achteruit en slaag ik erin hem te passeren. Wat verder op de invoegstrook naar de ring komt hij heel dicht naast mij rijden, alsof hij mij van de baan wil rijden. Pas toen hij zag dat we hem filmden met gsm, nam hij afstand. Maar bleef hij ons volgen. Wat een zieke macho, dat allemaal voor een middelvinger?
Ik heb toen politie gebeld. Met een grote omweg via Wommelgem reed ik richting politiekantoor Mortsel. Op die baan werd hij tegengehouden door een politie-patrouille. Oef. Er was nog een andere wagen ons gevolgd; van een getuige die ons op die oprit kon ontwijken en alles heeft gezien. Hij kwam ons bijstaan.
Ik deed meteen aangifte bij politie, maar na overleg met hun collega’s, zeiden ze dat het zinloos was, het mijn woord tegen het zijne is, ook al heb ik getuigen. Dat parket dit zonder gevolg zou seponeren. Want er was geen schade of fysiek geweld.
Ik weet dat men bij aangifte de camerabeelden bekijken en dat zal duidelijk bewijzen dat die roekeloze zot mij deed stoppen op Antwerpse ring en een levensgevaarlijke situatie creëerde. Wat als één van de achterliggende wagens ons had aangereden?
Heet het zin om toch nog aangifte doen, of ben ik de schuldige? Staat dat in verhouding tot wat de agressor gedaan heeft?