pensioen na halftime werken / terug fulltime?

mariannemartinet
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

pensioen na halftime werken / terug fulltime?

#1 , 14 mar 2023 10:01

Hallo,
Onlangs werd ik geconfronteerd met het pensioen dat ik binnen 15 jaar zou krijgen. Triestige vertoning..
Even schetsen:
Sinds mijn kinderen geboren zijn( 1996, 1998, 2000), ben ik halftime gaan werken (om de kosten van creche wat te minderen).
Ik ben tot op heden halftime blijven werken. Is er een optie om toch nog een fulltime pensioen te verkrijgen? Hoe lang moet ik daarvoor fulltime werken?
Dank voor de info!
Marianne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 14 mar 2023 21:31

Ben geen expert. Als alleenstaande zal je recht hebben op een minimumpesioes (iGO supplement) Meer zit er niet in. Mogelijks een extra door idd terug voltijds te gaan werken.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 14 mar 2023 22:40

In essentie simpel: zorgen dat u meer gaat verdienen

Door meer uren te werken, bvb opnieuw fulltime
Door een beter betaalde job te zoeken

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 mar 2023 22:52

Beste,

In my pension kan u onder pensioen plannen, tweede kolom simuleren wat u als pensioen zou krijgen indien u uw arbeidsregime zou wijzigen. Door meer uren te werken én alzo een hoger loon te krijgen, zal u sowies een hoger pensioen opbouwen. Wat de IGO betreft, dit heeft niets te maken met een rustpensioen, maar wel met beschikbare bestaansmiddelen. De IGO is een bijstandsuitkering, er wordt dus rekening gehouden met bestaansmiddelen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

mariannemartinet
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mar 2023 19:26

Dank voor jullie reacties

Terug naar “Pensioenen”