Kort schetsen. Ik was gehuwd met geregistreerd huwelijkscontract scheiding van goederen + art 9 verzaking erfelijk rechten.
Toen we gehuwd zijn is mijn partner in mijn huis komen wonen, met alleen een paar persoonlijke spullen en kleding, en een oude vintage moto die in de garage van mijn huis geparkeerd werd om aan te sleutelen.
Mijn huwelijkspartner is overleden in 2016. Hij bleekschulden gemaakt te hebben zowel privé als met zijn vennootschap en daarom heeft iedereen tot in de 4e graad heeft de erfenis verworpen, dus geen erfgenamen. Door mijn huwelijkscontract ben ik ben ook geen erfgenaam (dit is vandaag nog bevestigd door de notaris).
Maar na 8 jaar na het overlijden staat deze moto hier nog steeds. Zijn failliet verklaarde vennootschap is geregeld door een curator, de moto stond op zijn persoonlijke naam. Maar er heeft zich nooit een curator gemeld om persoonlijk spullen te regelen misschien vooral omdat er niks waardevols was waar men geld kon van maken.
Ik heb plannen mijn huis te verkopen, dus deze oude moto zou ik weg willen uit de garage. Inschrijvingsbewijs ligt er ook bij.
De notaris kon mij geen advies geven. Dus probeer ik het hier. Mag ik deze moto verkopen? Weggeven? Laten ophalen door een schroothandel en laten vernietigen? Ik denk niet dat de moto nog veel waarde heeft. Graag advies aub