Ontslag nemen om dringende reden

75lv
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen om dringende reden

#1 , 15 feb 2023 15:11

Lang verhaal kort uitgelegd: ik heb ontdekt dat mijn collega mij bestolen heeft en heb daar ook bewijzen van. Ik weet dat zo'n conflict tussen werknemer en werkgever een reden is om ontslag te nemen om dringende reden. Ik vind echter nergens iets terug als dit tussen werknemers gebeurt. Gezien we hier op kantoor maar met twee zitten, is de situatie hier voor mij verre van ideaal. Ik heb ook zicht op ander werk indien ik hier weg kan. Is er iemand die weet of dit conflict tussen mij en mijn collega voor mij ee reden kan zijn om ontslag te nemen met dringende reden? Alvast bedankt.

CityBird
Berichten: 792

#2 , 15 feb 2023 17:19

Afgezien van het feit of dit kan of niet op welke. rechten meen je dan aanspraak te kunnen maken?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 feb 2023 17:25

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 15 feb 2023 19:41

Aangifte doen wegens diefstal bij politie. Dat is de bevoegde dienst.

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 feb 2023 05:40

Zoals je zelf al aangeeft: ontslag om dringende reden gaat om gedrag van werknemer of werkgever die verdere samenwerking onmogelijk maken.

Een conflict tussen werknemers onderling heeft daar niet direct iets mee te maken.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#6 , 18 feb 2023 13:35

U zegt dat u zicht heeft op een andere job? Dan neemt u toch gewoon ontslag en begint in de nieuwe job... Bekijk wat je opzegtermijn is en bespreek met je werkgever of je die al dan niet moet presteren. Bespreek de problematiek met je werkgever. Desgevallend - en voor zover jij daartoe bereid bent - is die mogelijk vragende partij dat jij blijft en je collega eruit gaat...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 06 mar 2023 12:02

Daarom zal u met werkgever moeten praten.
En die vraagt dan vermoedelijk bewijzen ergo een aangifte bij politie.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”