Blokpolis met hoge vrijstelling : bijkomende verzekering mogelijk?

Luc M
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Blokpolis met hoge vrijstelling : bijkomende verzekering mogelijk?

#1 , 15 feb 2023 15:00

Ik bezit een appartement in een flatgebouw waar de vrijstelling van de blokpolis is opgelopen tot boven 5.000 Euro (omwille van frequent optreden van waterlekken). Kan er in dat geval een bijkomende verzekering genomen worden om je hiertegen in te dekken (mocht je zelf ook een lek krijgen ev. in afwachting van een geplande renovatie binnen enkele jaren)? Zo ja, welke verzekering kan er genomen worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 15 feb 2023 15:58

Volgens mij niet. Wees al “blij” dat je verzekeraar je niet al opgezegd heeft wegens de frequente vele tussenkomsten of de snelle vernieuwing opgelegd heeft.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 15 feb 2023 16:28

Waarom blijven uitstellen ?
"Voortdurend" schade te herstellen, dure verzekering, plus stijgende prijzen in de bouw....ik zou toch eens overwegen om die herstelling wat te bespoedigen
:)

Reclame

Luc M
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 feb 2023 18:07

Ikzelf heb mijn appartement gerenoveerd, maar de vrijstelling van de blokpolis blijft natuurlijk zo hoog tot dat (quasi) iedereen zijn appartement gerenoveerd heeft. Zowel eigenaars die gerenoveerd hebben als die de renovatie nog moeten uitvoeren ergeren zich aan de hoge vrijstelling van de blokpolis... vandaar de vraag dat hiervoor een bijkomende verzekering mogelijk is. Je kan je vermoedelijk wel dubbel verzekeren en een eigen brandpolis aangaan voor je eigen appartement?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 15 feb 2023 18:28

Verzekeringen spreken met elkaar, en ze zullen weten waarom die vrijstelling zo hoog is. Ik denk dat er weinig kans is dat een maatschappij toe zal happen in het vooruitzicht dat ze meermaals achtereen zullen moeten uitbetalen.

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 feb 2023 08:00

Verzekeringen hebben onderling een uitwisselingssysteem.
Bij vele schadegevallen stijgen de vrijstellingen.
Syndicus en of makelaar op zoek laten gaan voor een andere polis. Zal moeilijk zijn want de maatschappijen vragen steeds de schadestatistieken op.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 16 feb 2023 12:13

Best de koe met de hoorn vatten en de werken laten aanvatten voor de vervanging van de sanitaire leidingen. Te beginnen met alle leidingen die gemeenschappelijk zijn. Als er dan nog verstoppingen zijn, zal dat nog enkel zijn in de privatieve delen, en dat is dan ook privatief.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”