40 uren week alles betalen?

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

40 uren week alles betalen?

#1 , 11 sep 2022 21:36

Hoi,

Ik ben nu 6 maand werkgever in de bouwsector van 2 gasten. In de bouw hebben wij een 40 uren week.

Betaal ik dan 40 uren per week of 38u?

Want in december/januari wordt er niet gewerkt en wordt er betaalt door een kas.

Dus is het juist wat ik nu aan het doen ben of betaal ik al een tijdje 8u per maand te veel per persoon?

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 sep 2022 07:32

Werk je niet met een sociaal secretariaat?

Arbeidswetgeving is heel complex geworden om voor 2 werknemers alles zelf te regelen en op te volgen.


Reclame

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 sep 2022 17:07

Werk je niet met een sociaal secretariaat?

Arbeidswetgeving is heel complex geworden om voor 2 werknemers alles zelf te regelen en op te volgen.

Ik begin er inderdaad serieus over na te denken omdat het bijna niet te doen is. Of ik mag zelf al niet meer meewerken, nog te zwijgen over mogelijke fouten.

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 sep 2022 17:07

Werk je niet met een sociaal secretariaat?

Arbeidswetgeving is heel complex geworden om voor 2 werknemers alles zelf te regelen en op te volgen.

Ik begin er inderdaad serieus over na te denken omdat het bijna niet te doen is. Of ik mag zelf al niet meer meewerken, nog te zwijgen over mogelijke fouten.

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 sep 2022 17:07

Werk je niet met een sociaal secretariaat?

Arbeidswetgeving is heel complex geworden om voor 2 werknemers alles zelf te regelen en op te volgen.

Ik begin er inderdaad serieus over na te denken omdat het bijna niet te doen is. Of ik mag zelf al niet meer meewerken, nog te zwijgen over mogelijke fouten.

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 sep 2022 17:07

Werk je niet met een sociaal secretariaat?

Arbeidswetgeving is heel complex geworden om voor 2 werknemers alles zelf te regelen en op te volgen.

Ik begin er inderdaad serieus over na te denken omdat het bijna niet te doen is. Of ik mag zelf al niet meer meewerken, nog te zwijgen over mogelijke fouten.

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 sep 2022 17:09

Bedankt!

Als ik het goed begrijp betaal ik 2 uur teveel per week? En dient dit eigenlijk betaalt te worden door de kas?

LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 sep 2022 17:58

Bedankt!

Als ik het goed begrijp betaal ik 2 uur teveel per week? En dient dit eigenlijk betaalt te worden door de kas?
https://www.partena-professional.be/nl/ ... antiedagen

Ofwel betaalt u 40 uren per week ofwel betaalt u 38 uren per week en krijgen die personen 12 dagen ADV dagen compenserende inhaalrustdagen. Bij opname van die dagen worden die dan door u doorbetaald.
Dit moet allemaal wel in hun arbeidscontract vermeld staan. Ofwel volgt u volledig het PC 124 : 38 uren per week en 38 uren betalen, of 40 uren per week en betaalt u de ADV dagen bij opname.

Werknemer1
Berichten: 63
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 okt 2022 19:38

Klant worden bij een sociaal secretariaat is echt wel een must. Door dat niet te doen misloop je heel wat verminderingen als werkgever (doelgroepverminderingen: eerste aanwerving, oudere werknemers, jonge werknemers, werkgeverspremies, ..) mis. Bovendien riskeer je je verplichtingen naar de FOD Financiën (bedrijfsvoorheffing) en de RSZ (maandelijkse en kwartaalaangifte) mis te lopen. Wat nog? Als je werknemers recht hebben op een uitkering (tijdskrediet, ziekte na gewaarborgd loon, ....), moet je alle aangiften in papier aangeven. Via een sociaal secretariaat gebeurt dit allemaal elektronisch.

Wat nog? Wel, ik verkoop geen diensten van sociale secretariaten, maar er zijn nog veel meer voordelen.

Terug naar “Loon”