Teruggave in beslag genomen goederen

Kitty1984
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Teruggave in beslag genomen goederen

#1 , 05 aug 2022 10:07

Beste,
Wegens een aanklacht tegen mijn partner waren een aantal zaken in beslag genomen. Mijn partner is buiten vervolging gesteld en de goederen zijn teruggekomen. Helaas merkte ik vandaag op dat de pc niet meer aan gaat. Hij vraagt steeds om te rebooten. Ik kan dus niet meer aan mijn foto's, bestanden,... Alsof alles gewist is.
Kan ik hier iets van schadevergoeding voor vorderen?
mvg
Kitty

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 05 aug 2022 10:24

Hoe gaat u bewijzen dat de pc ervoor wel werkte?

Kitty1984
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 aug 2022 11:35

Ik heb in het bijzijn van 3 inspecteurs de computer zelf afgesloten op de moment van inbeslagname.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 05 aug 2022 11:58

Tja. Back ups leren nemen ……. Doe ik hier systematisch met bu op 2 plaatsen.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 05 aug 2022 14:45

Steek pc binnen in pc winkel en kijk eerst of reparatie mogelijk is, kan goed zijn dat er slechts een kabeltje los zit

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 05 aug 2022 14:55

Tja. Back ups leren nemen ……. Doe ik hier systematisch met bu op 2 plaatsen.
Die worden typisch ook in beslag genomen als flikken binnenvallen ...

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 05 aug 2022 15:02

Steek pc binnen in pc winkel en kijk eerst of reparatie mogelijk is, kan goed zijn dat er slechts een kabeltje los zit
Op moment dat vraagsteller dat doet, is er geen verhaal meer mogelijk ...


Belgische staat gaat niet bepaald zorgvuldig om met in beslag genomen goederen, en het is een ramp en ellenlange lijdensweg om schadevergoeding te krijgen voor schade aan onterecht in beslag genomen goederen

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220621_95571080

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 aug 2022 16:44

En daar gaan we weer......Hou het op het juridisch vlak en laat uw persoonlijke frustraties thuis. Het verpest dit forum enkel maar.
Zoals al gesuggereerd, stap bij een goede computerwinkel binnen en vraag om uw laptop na te zien, weet dat er ook herstelprogramma's bestaan voor beschadigde bestanden. Misschien gaat het om een kleinigheid zonder dat dit allemaal opgeblazen moet worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 05 aug 2022 23:31

En daar gaan we weer......
En daar gaat onze overjaarse Romein weer ...

Hou het op het juridisch vlak en laat uw persoonlijke frustraties thuis.
Vraagsteller krijgt een voorbeeld hoe Belgische overheid omgaat met in beslag genomen goederen.
Dit is nog een "klein geval"

Zelfde overheid verkocht bvb al in beslag genomen , gestolen kunst ... voor habbekrats

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/16 ... amper-240/
Het verpest dit forum enkel maar.
U verpest het forum inderdaad met uw frustraties wanneer er naar een verre van perfecte overheid verwezen wordt ...

Zoals al gesuggereerd, stap bij een goede computerwinkel binnen en vraag om uw laptop na te zien
In dat geval zegt de vraagsteller vaarwel tegen elk verhaal tov overheid
Die gaan meteen naar die "goede computerwinkel" wijzen en paraplu open trekken

Als computer onderzocht is, is er best mogelijk ook een kopie gemaakt vd opslag ...

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 aug 2022 08:24

Ik kan Marcus Aurelius enkel bijtreden.

U kan uw frustratie over de overheid nergens verbergen en geeft daardoor vaak reacties die van geen enkele waarde zijn.

Beter u te beperken tot het domein waarvan u enige kennis (verkeer) hebt

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 06 aug 2022 11:49

Het enigste wat we kunnen zeggen is dat er inderdaad soms fouten worden gemaakt.
Net zoals in onze ganse maatschappij is er niets volmaakt.
Ook in privé worden er fouten gemaakt zowel door bedrijven als door bevolking.
Ieder van ons kent daarvoor wel enkele honderden voorbeelden.

En kan inderdaad een kleinigheid zijn als de PC van het oudere type is ( weten we niets van) kan het zijn dat besturingssysteem zo verouders is dat het de updates niet meer aanvaard worden.

Gezien een inbeslagname wel door politie gedaan wordt maar in opdracht van een magistraat (Procureur of een onderzoeksrechter) zal deze dus antwoord moeten geven...
Ik weet ook dat zoiets zeer moeilijk is om recht te zetten.

Been there en done that.

Volgens mij gezien we niet veel weten is een brief naar de behandelende magistraat of zeker naar de voorzitter van de arrondissementsrechtbank waar de feiten geregistreerd / gepleegd werden.

Is de beslagname gebeurd cq onderzocht door de federale politie dienst CCU?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#12 , 06 aug 2022 13:19

Eerst aan een deskundige vragen of laten nagaan of er überhaupt een probleem is, hoe dit probleem kan opgelost worden, of dit probleem niet kan opgelost worden en hoe desgevallend data kunnen gerupereerd worden. Je kan naar voorbeelden verwijzen die via pers en tv op ons bord komen, maar fastcheck deze eerst vooralleer ze als stelling te poneren. Laat ons niet vergeten dat het hier een juridisch forum is en geen facebook of twitter. Ik begrijp gewoonweg niet waarom de verantwoordelijken van dit forum hier niet meer aandacht aan besteden. Ik kan enkel maar beamen dat mijn antwoorden doordacht en zo neutraal mogelijk zijn met kritiek op de overheid waar nodig, maar ook met kritiek op foute antwoorden en/of stellingen. Ik probeer de mensen die problemen aankaarten op dit forum zo goed mogelijk te helpen en met de neus in de juiste richting te zetten en niet om hun frustraties aan te wakkeren en vooral om hun niet op onnodige kosten te jagen. Ik constateer enkel maar dat mijn tussenkomsten op dit forum geapprecieerd worden. Ik kan jullie verzekeren dat ik al heel wat jaren en wel vanaf het prille begin functioneer op dit forum.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 06 aug 2022 14:43

laten nagaan of er überhaupt een probleem is,
Vraagsteller geeft werkende PC af aan politie
Krijgt na onderzoek en buitenvervolgingstelling PC terug die niets meer doet

MA vraagt zich dan af of er überhaupt een probleem is ... werkelijk van het padje af :roll:

LeenW
Berichten: 12811

#14 , 06 aug 2022 15:09

Kunnen we de persoonlijke aanvallen achterwege laten?

Voor het overige lijkt het mij niet eenvoudig om hier een oorzakelijk verband aan te tonen en zijn andere zaken waar iets mis zou zijn gegaan geen bewijs dat dit hier ook gebeurd is.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#15 , 08 aug 2022 20:50

Lijkt me tijd op een slotje te plaatsen op dit topic.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”