Tijd in bestelwagen arbeidstijd?

EPTA
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Tijd in bestelwagen arbeidstijd?

#1 , 02 aug 2022 16:53

Dag,

Geldt de tijd die ik met mijn bestelwagen nodig heb om naar mijn regio te rijden (waar ik de rest van de dag rondrijd) en terug naar huis als arbeidstijd a.u.b.?

Dank u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2310
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 aug 2022 17:10

Haalt u de bestelwagen bij uw bedrijf op of staat deze ‘s nachts bij u thuis? Betaalt u voordeel van alle aard voor privé-gebruik?

Wat staat er in uw contract over werklocatie?

EPTA
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 aug 2022 17:25

Staat bij mij thuis, wordt niet privé gebruikt.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 aug 2022 21:06

U spreekt van mijn bestelwagen? Gaat het hier om uw eigen bestelwagen of om de bestelwagen van de firma?
Een zeer belangrijk onderscheid om de casus juist te kunnen inschatten.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 02 aug 2022 22:10

Hangt ook nog eens van sector tot sector af.
Vb iemand woont in Limburg en moet met zijn bedrijfsvoertuig (dat ook bij thuis staat en niet mag gebruikt worden privé) naar West -Vlaanderen . Tijd wordt niet vergoed.

Sirkii
Berichten: 5397

#6 , 02 aug 2022 22:34

Ken PC200 niet in detail. Normaal voor techniekers begint arbeidstijd wanneer je van de bedrijfszetel vertrekt. Als je door van thuis te vertrekken sneller bij de eerste afspraak bent is het win-win en begint de arbeidstijd wanneer je thuis vertrekt: baas betaalt minder reistijd en jij verliest geen woon-werk verplaatsingstijd.

EPTA
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 aug 2022 06:30

Is bestelwagen van het bedrijf, ik rij ermee naar een andere provincie dan mijn woonplaats om er de hele dag waren van het bedrijf te verkopen. (PC 220)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 03 aug 2022 15:56

Staat bij mij thuis, wordt niet privé gebruikt.
Woon-werk verkeer is privé ...

Sirkii
Berichten: 5397

#9 , 03 aug 2022 18:44

Sommige (grote) firma s waaronder mijn werkgever hebben een dading met de fiscus dat als de werktijd aanvangt bij vertrek thuis alle kilometers werkkilometers zijn. Wagen mag dan natuurlijk niet privé gebruikt worden.

Terug naar “Andere”