Medisch ontslag

Anov
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Medisch ontslag

#1 , 21 jun 2022 16:17

Ik sta sinds 1 mei 2022 op invaliditeit. Vandaag moest ik op gesprek komen bij de arbeidsgeneesheer. Hij vertelde me dat ik mijn medisch ontslag zou krijgen. Mijn uitkering zou blijven en en ook al mijn rechten enzo. Hij zei ook dat, als ik beter ben en ik wil, altijd terug welkom ben bij het bedrijf. Ik werkte als huishoudhulp. En aangezien dit een knelpuntenberoep is zei hij dat ik altijd terug kon beginnen als huishoudhulp. Al dan niet met mindere uren. Nu hoor ik rondom mij dat dat helemaal niet kan. Dat ik niet meer als huishoudhulp aan de slag kan. Wie moet ik nu geloven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 24 jun 2022 10:51

Als u medisch ontslagen wordt, kunt u diezelfde job inderdaad nooit meer uitvoeren.
Moest de arbeidsgeneesheer dit doorvoeren, hij begint al correct met u op de hoogte te stellen van dit plan, kunt u beroep aantekenen.
Ze zijn ook verplicht om begeleiding op te starten.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”