Brandverzekering - Reactietijd?

Jgoessaert
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Brandverzekering - Reactietijd?

#1 , 13 jun 2022 14:34

Beste,

Praktische vraag: op 18 februari liepen we schade op door de storm Eunice. Meteen werd een dossier opgestart en binnen een paar dagen kwam een vakman kijken naar onze schade (een groot gat in ons dak). Midden maart kwam dan ook de tegenexpertise van de verzekering.

Ondertussen zijn we bijna 4 maand na datum en elke keer als we de verzekering bellen zeggen ze 'dat we geduld moeten hebben' en 'dat het dossier in behandeling is'.

Is er een bepaalde tijd waarin de verzekeraar moet antwoorden (de expertise goedkeuren zodat er werken kunnen uitgevoerd worden)? We zijn nu meer dan 100 dagen na het initiële voorval (vorige vrijdag is op vraag van de brandweer en een alerte buurtbewoner de verzekeraar onze tijdelijke oplossing komen herstellen ...)

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 13 jun 2022 15:10

(van horen zeggen...) Naar het schijnt zijn er in de buurt van de Vesder nog tal van plaatsen waar de expert van de brandverzekering nog niet eens ter plaatse geweest is, laat staan dat er overal een (aanvaardbare) regeling zou zijn.

In uw geval, zijn er nog documenten die de verzekering moet krijgen ? Of andere betwiste punten ?

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 13 jun 2022 15:22

Ook stormschade gehad. Per kerende liet de verzekering mij weten dat ik de schade direct mocht laten herstellen om vervolgschade te vermijden. Na herstelling dossier ingediend. Uitbetaling kwam pas 2 maand later wegens de drukte. Had wel het geluk dat een bevriend dakwerker snel gekomen is en dat het voor mij ok was om de factuur voor te schieten. Ook eigen werk (verwijderen omgewaaide boom etc) werd vergoed

Reclame

Jgoessaert
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jun 2022 15:47

(van horen zeggen...) Naar het schijnt zijn er in de buurt van de Vesder nog tal van plaatsen waar de expert van de brandverzekering nog niet eens ter plaatse geweest is, laat staan dat er overal een (aanvaardbare) regeling zou zijn.

In uw geval, zijn er nog documenten die de verzekering moet krijgen ? Of andere betwiste punten ?
Alles zit vast bij de verzekering, waar de schadebeheerder nu al sinds begin april zegt dat ze ons zullen updaten wanneer ze meer weten. De schadebeheerder zelf hebben we nog niet aan de lijn gehad, wel het callcenter van de verzekering ...

Er is nul communicatie vanuit de kant van de verzekeraar, vandaar mijn vraag: hoe lang, vooraleer je echt mag beginnen klagen? (en ja, ik besef dat een gat van een voetbal groot minder erg is dan 'geen huis meer hebben ...)

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 13 jun 2022 16:22

Alles zit vast bij de verzekering, waar de schadebeheerder nu al sinds begin april zegt dat ze ons zullen updaten wanneer ze meer weten. De schadebeheerder zelf hebben we nog niet aan de lijn gehad, wel het callcenter van de verzekering ...
Dus ze wachten op iets ? Maar wat ?

Wordt het geen tijd om ook uw makelaar eens aan te spreken?

Jgoessaert
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 jun 2022 12:11

Wordt het geen tijd om ook uw makelaar eens aan te spreken?


De klachtenprocedure is gestart. Ondertussen zijn we nog geen stap verder. Dit begint op een slechte B-film uit Hollywood te lijken :D

Terug naar “Algemeen”