Dossier achtergehouden en aangetekend geschreven

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Dossier achtergehouden en aangetekend geschreven

#1 , 04 mei 2022 21:02

De advocaat heeft het dossier niet volledig overgemaakt aan de advocaat en destijds nooit zelf conclusies opgemaakt maar ons in word laten opstellen en geen bijlages toegevoegd. (Daar zijn e-mails van)

Wij hebben hem aangetekend geschreven doch heeft hij enkel een klein bundeltje aan de nieuwe advocaat gegeven . Hij heeft mij ook gedagvaard met nooit gemaakte kosten. Heb deze dan maar betaald. Nu 3maanden na zijn afmelding smst hij dat ik de kist kan halen en heb ik deze nu in mijn bezit.


Kunnen wij hem aansprakelijk stellen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1141

#2 , 05 mei 2022 08:31

Lees je bericht eens terug opnieuw want zeer onduidelijk en verward.

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mei 2022 19:52

De advocaat die beroep instelde tegen een vonnis alvorens recht te doen deed het volgende:

-stelde zelf geen conclusies op laar liet ons als client deze in word opstellen en naar hem sturen
-erna geen bijlages toegevoegd
-dossier achtergehouden en aangetekend moeten schrijven de nieuwe advocaat kreeg volledig dossier niet
-nu 4 maand later kreeg ik bericht dat ik de kist kan gaan ophalen uitleg is kist niet gezien

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 09 mei 2022 09:13

nog altijd een warrig verhaal. Wat komt die kist hier plots bij zien?

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mei 2022 15:59

In de kist zat de rest van het dossier

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 mei 2022 16:04

De advocaat tekende ook verzet aan bij de deurwaarder voor de lopende dwangsommen.

Wij willen graag weten op basis van de fouten of wij hem aansprakelijk kunnen stellen

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 mei 2022 19:25

Iemand?

lukasi
Berichten: 1141

#8 , 14 mei 2022 09:33

Zolang je je verhaal niet duidelijk en leesbaar gaat uitleggen , ga je weinig reacties krijgen waar je mee verder kunt.
Wij kunnen alleen maar verder met de informatie die jij geeft. Wij lezen alleen wat jij schrijft .
Je verhaal is op zo'n manier geschreven dat jij alleen maar begrijpt over wat het gaat.
Er is geen samenhang.
Wij moeten er achter raden.

Voorbeeld :
je schrijft in bericht 12 dat je op basis van de fouten hem aansprakelijk wil stellen.
Welke fouten? Zijn deze door jou te bewijzen en met welke middelen? Mail, brief, telefoon, persoonlijk gesprek?
Wat is de schade ?
Wie hem ? Je nonkel of je advocaat, maar dewelke ?

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 mei 2022 12:33

Het gaat niet over de advocaat die dit deed aansprakelijk stellen want deze heeft misschien fouten gemaakt maar was voor mij een hele goede advocaat, het heeft ook te maken met een hele hoop dingen waarvoor ik hem terug wil contacteren niet goed weet of dat haalbaar is met 3 verschillende toestanden die zich spelen: spaarrekening, jeugdrechtbank en oud dossier vroeger teruggevonden waarvan ik niets wist

Sandra24
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#10 , 14 mei 2022 13:08

Mijn nonkel wil hem aansprakelijk stellen na omkering verblijf ikzelf wil hem terug contacteren wegens dingen in oud dossier dat ik ontdekt heb maar zit nu met mijn eigen zaak en andere advocaat nogal moeilijk. Vond het geen slechte advocaat

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 14 mei 2022 19:41

Zolang TS geen deftige zinsbouw kan vormen, zal het een raadsel blijven, zowel voor ons als voor haarzelf. Leestekens en hoofdletters zijn uitgevonden voor iets.

Werknemer1
Berichten: 63
Juridisch actief: Nee

#12 , 14 mei 2022 23:53

Sandra24,

Als je advies wil krijgen verwacht je dat het advies duidelijk is, maar dat werkt langs beide kanten. Zolang jij een verhaal neerpent dat onduidelijk en onsamenhangend is kan niemand je verder helpen. Als je geen details wil geven op een forum dat voor de hele wereld zichtbaar is, dan kan je beter een advocaat onder de arm nemen, lijkt me..

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”