Bordje in voortuin

gert_v
Topic Starter
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

Bordje in voortuin

#1 , 14 feb 2022 23:21

Bij het thuiskomen stel ik vast dat er door een of andere instantie (geen idee welke) een bordje is geplaatst in de voortuin. Wij wisten niet dat dit zou gebeuren. Ik vermoed dat dit bordje een leiding aangeeft?
Mijn vraag: mag dit zomaar zonder toestemming (en/of kennisgeving) van de eigenaar?
Er zijn bij het plaatsen van het paaltje planten uitgedaan en beschadigd en de paal is geplaatst achter de rooilijn..

Zie foto voor het bordje Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gert_v
Topic Starter
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 feb 2022 23:23

https://ibb.co/Ryhwgg6

Link naar foto

LeenW
Berichten: 12839

#3 , 14 feb 2022 23:38

Dat zijn ondergrondse hydranten voor de brandweer. Normaal gezien gaat u 20 meter links van het bordje de aansluiting vinden.

In principe mogen ze dit bordje overal zetten, maar ik heb hier toch het gevoel dat de arbeider van de netbeheerder voor de gemakkelijke oplossing gekozen heeft. En zelfs als ze het in uw voortuin moeten zeggen, mogen ze geen schade aanbrengen aan uw planten.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#4 , 15 feb 2022 11:12

Eens navragen bij beheerders watermaatschappij en gemeente misschien?

Waar staan ze nog in de straat?

Bij ons zijn ze hier en daar ( net zoals gas aanduidingen) tegen de voorgevels gekleefd.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 15 feb 2022 12:42

[quote=LeenW post_id=686281 time=1eer. Normaal gezien gaat u 20 meter links van het bordje de aansluiting vinden. [/quote

In dit geval is het 20 meter naar links, maar het kan ook pal aan de hydrant zelf staan. In mijn straat, met ook allemaal voortuintjes, staan die op de stoep zelf, juist op de scheidingslijn.

gert_v
Topic Starter
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 feb 2022 23:11

Er is inderdaad een hydrant aanwezig iets verderop. Bedankt, had de link niet gelegd.
Raar dat ze de paal dan in de voortuin op privé grond plaatsen in plaats van in de berm. Dit had perfect gekund aangezien er een grasberm van ruim 2 meter breed is van de straat tot aan de rooilijn..
Ben het vandaag gaan nakijken en er waren in de straat meerdere palen geplaatst die dag, die staan wel in de berm.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 16 feb 2022 08:38

Vraag dan aan uw gemeente waarom die paal daar staat, en niet in de berm. Als er plaats is hadden ze die ook nog zeker 20 meter naar links of rechts kunnen opschuiven. Afstand speelt geen rol, als ze de cijfertjes op het bordje maar aanpassen

LeenW
Berichten: 12839

#8 , 16 feb 2022 10:00

Vraag dan aan uw gemeente waarom die paal daar staat, en niet in de berm. Als er plaats is hadden ze die ook nog zeker 20 meter naar links of rechts kunnen opschuiven. Afstand speelt geen rol, als ze de cijfertjes op het bordje maar aanpassen
Is het niet de netbeheerder die deze zet?

Terug naar “Andere”