GAS-boete voor laden en lossen

anony123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

GAS-boete voor laden en lossen

#1 , 12 jan 2022 12:50

Vandaag stond ik gedurende 3 minuten stil in de straat voor mijn huis op een plek waar parkeren niet is toegestaan (onderbroken gele steep op rand van voetpad), om planken vanuit mijn auto naar de tuin te vervoeren.

Ik had de voordeur dicht gedaan omdat deze recht uitkomt op de woonkamer en om tocht te vermijden en de auto tijdelijk op slot gedaan.
Net op dat moment kwamen de agenten toe om de boete te schrijven.

Ik legde de situatie uit en ze toonden hier enigzins begrip voor, maar zeiden dat ze de boete niet konden annuleren omdat die al in hun systeem was gezet en raadden mij aan om deze te betwisten van zodra die zou toekomen.
Ik heb ook mijn identiteitskaart gegeven.

Ondanks het begrip van de agenten betwijfel ik toch of ik kan maak om deze betwisting te winnen. Buiten het feit dat ik de agenten heb gesproken heb ik immers geen bewijs dat ik aan het laden en lossen was.

Ik heb natuurlijk geen zin om nog 10 euro extra verwerkingskosten te betalen.

Raden jullie mij aan om de boete te betwisten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 12 jan 2022 13:00

Als u niet op de een of andere manier kan bewijzen dat u aan het laden en lossen was, raad ik aan te betalen.

Auto op slot, voordeur dicht, ik denk dat u de agenten ook niet veel kwalijk kan nemen dat ze dit als parkeren interpreteerden.

anony123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2022 13:37

Bedankt voor uw antwoord!
En kan het feit dat ik mijn identiteitsgegevens heb gegeven en de agent dus gesproken heb, en het feit dat hij me begreep en aanraadde om de boete te betwisten geen reden zijn om de betwisting goed te keuren? Kan zoiets gecontroleerd worden bij de agenten?

Is her mogelijk dat de agent de boete echt niet kon verwijderen uit het systeem nadat die al ingegeven was of is dat waarschijnlijk gewoon een excuus?

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 12 jan 2022 13:56

Het is mogelijk dat de agent dit oprecht meende en uw verhaal gaat bevestigen als u in beroep gaat.

Het is ook mogelijk dat de agent gewoon verder wou doen met zijn werk en u op die manier verdere discussie wou voorkomen.

Het kan ook nog dat de agent het wel goed bedoelde, maar tegen dat het voor de rechtbank komt allemaal vergeten is.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#5 , 12 jan 2022 16:32

eerst afwachten wat ge juist in de bus krijgt en wat er weerhouden word.

als de agenten juist toekomen en direct een boete schrijven dan hebben zij een probleem, de tijd om na te gaan of er sprake is van "laden en lossen" is te kort.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 12 jan 2022 16:33

Als het een GAS-PV is voor parkeren kan je dat ongestoord betwisten (binnen 30 dagen) bij de sanctionerend ambtenaar
Geeft geen verhoging of wat dan ook, dus je kan proberen ...


Maar u stond geparkeerd ...

Dat je goederen binnen legt, wordt aanvaard als laden & lossen (anders zijn ze weg).

Maar binnen leggen, auto vastdoen, voordeur dicht ... dan bent u die spullen intern thuis aan het versjouwen , en staat u niet meer geparkeerd.

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 jan 2022 03:00

Maar binnen leggen, auto vastdoen, voordeur dicht ... dan bent u die spullen intern thuis aan het versjouwen , en staat u niet meer geparkeerd.
Net wel, bedoel je neem ik aan. :-)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 13 jan 2022 07:51

Maar binnen leggen, auto vastdoen, voordeur dicht ... dan bent u die spullen intern thuis aan het versjouwen , en staat u niet meer geparkeerd.
Net wel, bedoel je neem ik aan. :-)
Ik bedoelde inderdaad "staat u niet meer stil", of "staat u geparkeerd" ... :oops:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”