Incasso/datingbureau

bakkie
Topic Starter
Berichten: 18

Incasso/datingbureau

#1 , 02 aug 2006 11:55

Hallo,

Op 2/6/06 ontvang ik van een incassobureau een aanmaning tot betaling voor 200? (hoodsom 150?, interesten ad. 0?, voorziene verhoging 50?, onze dossierkosten 0?). Dit voor een inschrijving bij een datingbureau. Nochtans heb ik van dit datingbureau maar 1 factuur ontvangen van 49,50?. Hetgeen ik ook betaald heb. Mijn lidmaatschap heb ik destijds via een aangetekend schrijven stopgezet. Van het datingbureau heb ik nooit nog een factuur ontvangen, tot ik op 2/6/06 dat schrijven ontvangen heb van het incassobureau. Op hun schrijven heb ik volgend aangetekend schrijven gericht...


"AANGETEKEND


..., 6 juni 2006.


Betreft : Account ... ? F ... 08/01/2004


Geachte heer/mevrouw,


Met dit aangetekend schrijven wil ik mij verzetten tegen uw aanmaning tot betaling.
En dit om de volgende redenen:

 Inschrijving bij uw klant in de maand juni 2005 (zie bijlage)
 Factuur ontvangen op 28 juni 2005 (zie bijlage)
 Factuur betaald op 7 juli 2005 (zie bijlage)
 Stopzetting via aangetekend schrijven op 23 augustus 2005.
 Tekst te lezen op hun website http://www....be.


Graag uw antwoord.


Inmiddels verblijf ik,
Met de meeste hoogachting,"


Nu krijg ik vandaag terug een schrijven van dat incassobureau met de de melding om het bedrag van 200? per kerende te willen overmaken. Het enige bewijsstuk dat ze bij hun schrijven voegen is een afprint van mijn gegevens zoals deze te zien waren op de datinsite. Gaat dit niet in tegen alle privacy?

Iemand raad wat hiermee aan te vangen?
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 03 aug 2006 23:47

Incassokantoren hebben immers geen enkele bevoegdheid. Zij kunnen bijgevolg niets meer doen dan brieven schrijven, maar geen uitvoeringen starten.

Incassokantoren worden dikwijls ingeschakeld wanneer de opdrachtgever de kans op recuperatie klein acht.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... ight=#6044

bakkie
Topic Starter
Berichten: 18

#3 , 04 aug 2006 00:15

Dank voor uw antwoord...

Maar, moet ik nu hun schrijven negeren of er toch nog op reageren?
Ik heb namelijk al op 6/06/2006 aangetekend men bezwaar laten weten.
Het enige antwoord dat ik krijg is een afprint van mijn gegevens zoals deze destijds te zien waren op de site.

Wat raad u mij aan?

Alvast bedankt.

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 04 aug 2006 01:14

negeren, dat kantoor zal nog heel lang vragen tot betaling sturen.

Maar ga met alle papieren ook eens een raadsman/vrouw raadplegen.

Terug naar “Andere”