Naamvermelding zonder toestemming

Pascal_A
Topic Starter
Berichten: 17

Naamvermelding zonder toestemming

#1 , 04 nov 2021 15:46

Hallo,

Een computerzaak waar ik mijn computer kocht kondigde in een nieuwsbrief aan dat ze een video podcast gingen doen en waar een aantal technische zaken besprolen zouden worden.
Indien er technische vragen of opmerkingen waren mocht je deze inzenden.
Omdat ik een technisch probleem had met mijn computer heb ik dit ingezonden en ik vind het op zich goed dat deze problemen behandeld worden.

Wat ik echter niet leuk vind, is dat ze mijn volledige naam vermelden.
Dit zit me dwars. Heeft iemand het recht om de volledige naam van een persoon te vermelden in een video op internet zonder daar eerst toestemming voor te vragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 nov 2021 17:36

Als je mij zou zeggen dat ik specifiek technische vragen en opmerkingen mag insturen voor een podcast, zou ik daar wel vanuit gaan dat ze mijn gegevens gaan vermelden.

Het zou iets anders zijn als ze zomaar gebruik maken van vragen die ik puur vanuit mijn hoedanigheid als klant al heb gestuurd.

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 04 nov 2021 18:06

Ter aanvulling van wat Thomas_A reeds zei, lijkt dit mij iets dat beter opgelost kan worden met een goed gesprek dan met juridische acties.

Reclame

Pascal_A
Topic Starter
Berichten: 17

#4 , 04 nov 2021 21:39

Dankjewel voor jullie reacties.

Terug naar “Privacy-bescherming”