mobiele flitser

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

mobiele flitser

#1 , 20 okt 2021 17:13

Als een mobiele flitser (politieman,vrouw) een wagen flitst met te hoge snelheid,is het dan niet hun plicht om de bestuurder "onmiddelijk" tegen te houden?
Gezien de functie die deze persoon heeft,politieman,moet hij dan niet "onmiddelijk" ingrijpen bij een overtreding van de wet,ook gezien de bestuurder op dat moment een gevaar is voor andere weggebruikers?
Zo niet,is deze man/vrouw dan shuldig aan "schuldig verzuim"?
Als dze politieman niet onmiddelijk ingrijpt,is dan de boete geldig?

Het is me niet overkomen,ik stelde me gewoon de vraag...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 okt 2021 19:00

Neen, hij moet niet onmiddellijk tussenkomen.

Ja de boete is geldig.

En het is geen schuldig verzuim als hij niet onmiddellijk tussenkomt

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 20 okt 2021 20:05

TS wil dus dat een politiewagen, vanuit stilstand, in zeer hoge snelheid achter hem aan scheurt met blauw licht en sirene als mogelijks hij aan 200 Km/hr voorbijflitst. :mrgreen:
Wat overtreders allemaal proberen op te zoeken om er maar onderuit te komen. :evil:

Reclame

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#4 , 21 okt 2021 10:46

Neen, da wil ik niet, maar bij een mobiele flitser kan er ,al dan niet verplicht,verder een mobiele eenheid de snelheidovertreder staande houden?!
Mava105, als deze snelheidsovertreder verder een kind aanrijd, wat dan? Nog altijd een schuldig verzuim? Tzal u kind maar zijn...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 okt 2021 11:03

Wat doe je dan met de vaste camera's ., Dit is net het zelfde als de mobile camera's
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 okt 2021 18:10

Mava105, als deze snelheidsovertreder verder een kind aanrijd, wat dan? Nog altijd een schuldig verzuim? Tzal u kind maar zijn...
Meen je dat nu?

Je suggereert dat de boete voor de hardrijder mogelijk niet geldig is als er niet direct geïntercepteerd wordt, maar dat de politie wel verantwoordelijkheid draagt als een kind daardoor aangereden wordt? Te gek voor woorden.

En vanwaar de vraag als dit toch geen situatie is die op jou van toepassing is?

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

#7 , 05 nov 2021 09:14

Tekst verwijderd - voldoet niet aan normen en is ronduit fout - JurecaBE - moderator

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”