16 jarige wil regeling omgooien

Tidere
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

16 jarige wil regeling omgooien

#1 , 15 sep 2021 07:06

Hier ben ik weer, deze keer met een heel ander verhaal.

Mijn 16 jarige zoon wil heel de regeling omgooien en bij mij komen wonen. Nu woont hij door de week bij zijn vader. Hij wil dat dus omgedraaid zien.
Zijn vader weigert dit natuurlijk, maar de zoon wil ermee verder.

Wat kunnen wij doen? Wij houden liever de rechtbank erbuiten...
Tips en raad zijn welkom.
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 16 sep 2021 17:50

Overeenkomen. Mn zus heeft hetzelfde aan de hand gehad: kinderen wilden niet meer bij de papa overnachten. Ze heeft niet geprocedeerd en niet moeilijk gedaan over alimentatie. Als je t financieel aankunt zou k m gewoon binnenhalen.

Reactie onder voorbehoud omdat ik jullie exacte situatie niet ken.

Tidere
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2021 18:59

Één zoon zou daar blijven en één hier. Dus financieel is alles eigenlijk gelijk dan. Buiten uitzonderlijke kosten natuurlijk. Er is een vonnis waarin staat dat ze bij hun vader wonen.

Denk niet dat ik hem dan zomaar kan binnen halen als de papa moeilijk blijft doen. Zelf zie ik liever ook een goede communicatie natuurlijk, maar na twaalf jaar heb ik de hoop opgegeven.

Ik hoef niets van hun papa, heb nooit om geld gevraagd, nooit moeilijk gedaan over wat ik moet betalen...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 16 sep 2021 20:35

Vanaf 12 jaar kan rechter hem horen en vanaf 16 jaar is er wel een keuzemogelijkheid.
Adres bij u zetten kan.
Kindergeld komt dan naar u. Bedrag zal wel wijzigen.

Tidere
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 okt 2021 17:58

Ga ik dan niet in tegen het vonnis als ik gewoon zijn adres hier zet?
En wat als mijn zoon weigert met zijn papa mee te gaan? Ik zeg hem steeds dat dit geen optie is, maar hij wordt steeds standvastiger dat hij op een keer gewoon niet meer meegaat naar zijn papa.

Terug naar “Echtscheiding”