Met mijn vereniging ongevraagd in de krant

dedulle
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Met mijn vereniging ongevraagd in de krant

#1 , 04 okt 2021 17:06

hallo
knack heeft een artikel gepost over onze verenging met naam en verwijzing naar onze website, die zeer negatief is en verwijten ons oa desinformatie te verspreiden. Dat berokkent ons schade bij onze 1700 leden en onze vele volgers.
wat kan ik hiertegen doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 04 okt 2021 17:39

recht van antwoord eisen en in gebreke stellen

kunnen ze praktisch niet weigeren

LeenW
Berichten: 12811

#3 , 04 okt 2021 18:01

Werd de vereniging hier niet over gecontacteerd voor de publicatie?

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 okt 2021 21:09

Misschien toch eerst eens overleggen en fastchecken of uw informatie correct is. Gaat het om voor iedereen toegankelijke gepubliceerde informatie? Misschien eens lezen: https://www.computable.nl/artikel/nieuw ... ieuws.html en https://www.nieuwsindeklas.nl/wp-conten ... rmatie.pdf
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

dedulle
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 okt 2021 16:09

het artikel is vrij te lezen online op hun site en nee ze hebben geen toestemming gevraagd om ons met naam te vermelden

LeenW
Berichten: 12811

#6 , 05 okt 2021 16:15

het artikel is vrij te lezen online op hun site en nee ze hebben geen toestemming gevraagd om ons met naam te vermelden
Dat is geen vereiste, ik ben vrij zeker dat De Tijd dit ook niet gevraagd gaat hebben aan de familie Solvay.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 okt 2021 19:57

Art. 25 grondwet

De drukpers is vrij; de censuur kan nooit worden ingevoerd; geen borgstelling kan worden geëist van de schrijvers, uitgevers of drukkers.

Wanneer de schrijver bekend is en zijn woonplaats in België heeft, kan de uitgever, de drukker of de verspreider niet worden vervolgd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Privacy-bescherming”