Aanrekening door TELENET

avandeweyer
Topic Starter

Aanrekening door TELENET

#1 , 26 nov 2009 20:32

Heden kreeg ik volgend schrijven van TELENET : 'Op O2/09/2004 deed een andere klant een betaling van 200,92 euro met uw factuurreferentie, waardoor zijn betaling onterecht werd geregistreerd als een betaling van u. We hebben dit vandaag rechtgezet. Dit heeft als gevolg dat u momenteel een openstaand saldo heeft van 247,06. Dit saldo zal meegerekend worden op uw volgende aanrekening.'

Ben ik verplicht om, na meer dan 5 jaar, deze rekening te betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 27 nov 2009 11:35

Ben ik verplicht om, na meer dan 5 jaar, deze rekening te betalen?
Ik kan niets zeggen over een eventuele verjaring.

Wat we echter niet kunnen afleiden uit uw beschrijving is of de bewuste factuur destijds ook door uzelf betaald werd of niet. Het feit dat iemand anders verkeerdelijk uw factuurreferentie gebruikt heeft staat daar volledig los van.

Hebt u deze factuur in 2004 betaald?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2009 18:34

Ik dacht dat facturen nutsvoorziening verjaren NA 5 jaar

Water gas - electriciteit mogelijk anders maar TV-radio- GSM -telefoon practisch zeker.
Dus mogelijk verjaard.
Ik vind echter zo direct niet waar het staat.

Via Juridat kan je zoeken naar arresten - ik denk zelfs iets van Cassatie.
Er zal wel iemand reageren

Reclame

Drone

#4 , 27 nov 2009 23:24

telenet is er ook voor gekend wegens hun "fantastische" administratie :lol:

als ze claimen dat gij hun dat bedrag verschuldigd zijt, dan dienen zij dit te bewijzen, telenet is nog al rap om geld te claimen van hun klanten, simpel voorbeeld:

de "nalatigheidskosten"

als ge er echt niet uitgeraakt:

www.tik.be en daar u probleem nog eens voorleggen en eventueel zal charlotte van telenet dan reageren.

Terug naar “Consumenten Koop”