installatie niet werkende airco + factuur

jannes.verstappen
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

installatie niet werkende airco + factuur

#1 , 16 aug 2021 11:46

Beste,

Zaterdag 7/8 werd er een airco geïnstalleerd. Nadat de technieker de installatie had uitgevoerd + getest, heeft deze nog een 2-tal uren gewerkt. M.a.w. ik zit nu met een niet werkende airco. Ik heb dit reeds gemeld aan de firma en deze zouden met mij terug contact opnemen. Tot op heden heb ik nog niets gehoord behalve valse beloftes. Eerstdaags verwacht ik het eindfactuur. Aangezien ik met een niet werkend product zit, ben ik niet van plan om dit factuur te betalen alvorens de airco werkt. Kan ik dit echter wettelijk gezien wel doen? Wat zijn mijn/hun rechten/plichten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

lukasi
Berichten: 1141

#3 , 16 aug 2021 13:46

Bij ontvangst van deze factuur, de factuur protesteren omdat de installatie niet naar behoren werkt .
Verwijs in deze ingebrekestelling enof protest factuur naar uw melding van het defect per AS/mail/Telefoon/Bericht .
Vermeld ook duidelijk dat je binnen de 2/3weken of ander termijn een goede en werkende airco verwacht. Zoniet aanzie je het contract van hunnentwege als verbroken en zal je het restant van de factuur gebruiken om een derde in te schakelen.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 16 aug 2021 22:47

"Nadat de technieker de installatie had uitgevoerd + getest, heeft deze nog een 2-tal uren gewerkt. "

En toen zal het koud genoeg geweest zijn of heeft de tijdsinstelling zijn einde bereikt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 17 aug 2021 08:54

Lees dus aandachtig de gekregen gebruiksaanwijzing.

berenod
Berichten: 942

#6 , 17 aug 2021 09:31

De meeste airco's kan je tot 16 ° instellen, en ik twijfel er erg aan dat de topic starter in een ruimte van 16° zit en klaagt dat het wat warmpjes is en de airco niet koelt :-)
Mogelijks zit er een lek op en is al het koelgas verdwenen.
Standaard resultaat bij een slechte installatie...
Werkt een paar uren/dagen en dan blaast hij enkel nog de lucht rond i.p.v. te koelen of verwarmen.

Terug naar “Gebrekkige Producten”