Factuur betaald, volgens dienstlener niet

eylis
Berichten: 8836

Re: Factuur betaald, volgens dienstlener niet

#16 , 13 mei 2021 13:34

Ik durf in soortgelijke situatie ( al is dat géén juridische raad) de betrokken persoon (mondeling :-) te melden dat ik bij nazicht van mijn administratie bewijs van betaling heb gevonden en er van uitga dat hij/zij zelf eerst goed zijn/haar boekhouding nakijkt vooraleer dit voor een rechtbank wordt aangevat. En dat dit soort onaangename verwikkelingen de reputatie uiteraard geen goed doet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#17 , 13 mei 2021 14:05

Ik durf in soortgelijke situatie ( al is dat géén juridische raad) de betrokken persoon (mondeling :-) te melden dat ik bij nazicht van mijn administratie bewijs van betaling heb gevonden en er van uitga dat hij/zij zelf eerst goed zijn/haar boekhouding nakijkt vooraleer dit voor een rechtbank wordt aangevat. En dat dit soort onaangename verwikkelingen de reputatie uiteraard geen goed doet.
In dit geval durf ik er geld op zetten dat het net door nazicht van de boekhouding voor de jaaraansluiting aan het licht gekomen is dat er nog een ontbrekende betaling is.

Vraag aan TS: hebt u aan de garagist zelf betaald of aan een medewerker? In het tweede geval, kan deze betaling al wel eens "verdwijnen".

LYNX XX
Berichten: 2494
Juridisch actief: Nee

#18 , 13 mei 2021 14:30

Ik durf in soortgelijke situatie ( al is dat géén juridische raad) de betrokken persoon (mondeling :-) te melden dat ik bij nazicht van mijn administratie bewijs van betaling heb gevonden en er van uitga dat hij/zij zelf eerst goed zijn/haar boekhouding nakijkt vooraleer dit voor een rechtbank wordt aangevat. En dat dit soort onaangename verwikkelingen de reputatie uiteraard geen goed doet.
Ik durf als die garagist antwoorden : graag een kopie van betaling en afgetekende factuur voor voldaan. Indien correct zal ik mijn boekhouding aanpassen en excuseren voor de rappel.
Wie heeft een administratie van zijn kontante aankopen ( als particulier ) ?
Bovendien herhaal ik : contant te betalen is niet hetzelfde als BETAALD.

Indien dit zich voordoet bij een dienstenverlener, energieleverancier of provider = afsluiting.

Kan dat TS de factuur betaald heeft; maar heeft geen enkel bewijs, dus bijzonder zwak.
Is in vorige reacties ook al herhaald : bij cash betalingen een bewijsstuk vragen of factuur laten ondertekenen voor voldaan en datum.
Beide partijen moeten zich aan de regels houden.
Hiermee beweer ik niet dat TS niet betaald zou hebben, maar ontbreekt bewijsstuk indien wel. En bij garagisten gebeurt het regelmatig dat slechts lang na de prestaties onbetaalde bedragen worden vastgesteld ( zeker bij kleinere garagisten waar een op een punt staande boekhouding een noodzakelijk kwaad is ).

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”