Autoinspectie

redbaron
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Autoinspectie

#1 , 14 apr 2021 10:57

Verleden jaar heb ik heel veel problemen gehad op de technische controle, er werd onterecht geknipt omdat ze niet naar mijn uitleg wilden luisteren hoe je met deze auto moes rijden, het betreft een 100% elektrische auto en als je de juiste procedure niet volgt dan zal hij ook niet rijden.
Er was dus een opmerking geplaatst op mijn formulier "batterijspanning extreem laag" dit omdat ze er niet mee konden rijden omdat ze niet geluisterd hadden en alles beter weten.
Na verschillende mails en foto's hebben ze mij uiteindelijk gelijk moeten geven en mij een ander formulier opgestuurd.
Dat wil ik echter niet meer meemaken en daarom wil ik dit jaar bij mijn auto blijven, nu met corona ben ik bereid om voldoende afstand te houden en een mondmasker te dragen.
Ik vind het ook niet kunnen dat je je auto moet afgeven aan een niet beëdigd persoon.
Ook dat vrachtwagenchauffeurs WEL bij hun voertuig mogen blijven is discriminatie, niet meer niet minder, ik heb tenslotte ook een rijbewijs CE.
Wat kan ik hier aan doen?

Groeten,
Redbaron

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 14 apr 2021 12:45

Klacht indienen wegens discriminatie, probleem is dan wel dat u een paar jaar niet gaat kunnen rijden tot die zaak voorgekomen is.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 14 apr 2021 14:13

Join the club!
Vorige maand voor het eerst naar de controle met mijn wagen.
Wagen aan ingang afgegeven in perfecte staat. Toen hij mij werd teruggegeven na de controle werkte de klimaatinstallatie niet meer, geen verwarming meer, geen koeling meer, geen ontwaseming.

Deel van de elektronica stuk. Kosten 2796 EUR.
Volgens merkgarage werd een elektrische kabel doorprikt met als gevolg een kortsluiting en dood elektronica.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 apr 2021 14:43

Ik lees in verschillende Facebook groepen met oldtimer liefhebbers mee. Bij de oudere en exclusievere modellen hebben zij ook niet graag dat er onvoorzichtig mee wordt omgesprongen.

Blijkbaar is het volgens wat ik hoor echt afhankelijk per keuringscentrum of je bij de auto mag blijven. Ook nu nog in Corona omstandigheden.

Geen juridisch antwoord, maar misschien ergens anders laten keuren.

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 14 apr 2021 15:32

Dan kan het allicht geen kwaad om eens op die fb-groepen rond te neuzen waar je best terecht kan?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 14 apr 2021 15:33

het betreft een 100% elektrische auto en als je de juiste procedure niet volgt dan zal hij ook niet rijden.
Wat is daar zo speciaal aan :?:

Ook dat vrachtwagenchauffeurs WEL bij hun voertuig mogen blijven is discriminatie
Is ook niet overal zo

Zal er waarschijnlijk meer van af hangen of de keurder er mee màg rijden, ttz geschikt rijbewijs heeft.

redbaron
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 apr 2021 13:06

Of die keurder een geschikt rijbewijs heeft of niet zal mij worst wezen, ik moet mijn auto afgeven en mag niet mee volgen wat er met mijn auto gebeurd terwijl er een onbeëdigd persoon instapt?

bosprocureur
Berichten: 6854

#8 , 19 apr 2021 13:18

Wat verwacht u in hemelsnaam van het feit dat een chauffeur of een technieker al dan niet beëdigd zou zijn?

jef007
Berichten: 1681

#9 , 19 apr 2021 13:35

moet een controleur op de autoveiligheid een eed afleggen?? en waarom dan wel??

redbaron
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 mei 2021 12:17

Omdat hij in MIJN auto stapt ZONDER dat ik daarbij mag zijn, iemand die ik notabene niet ken en die in mijn auto kan doen wat hij wil ZONDER dat ik kan zien wat hij doet.
Dat is toch een grove schending van de privacy plus dat een vrachtwagenchauffeur er wel bij zijn voertuig mag zijn nog eens discriminatie, wat is het verschil?

bosprocureur
Berichten: 6854

#11 , 03 mei 2021 13:00

Absolute privacy ?

Overschakelen op openbaar vervoer ?

Alle gekheid op een stokje, ik heb ergens gehoord dat een keuring in Nederland ook hier geldig zou zijn. Die keuringen gebeuren in erkende privégarages, waar je misschien van dichtbij het hele proces kan volgen. Misschien waard om eens op te zoeken ?

Sirkii
Berichten: 5396

#12 , 03 mei 2021 13:30

Absolute privacy ?

Overschakelen op openbaar vervoer ?

Alle gekheid op een stokje, ik heb ergens gehoord dat een keuring in Nederland ook hier geldig zou zijn. Die keuringen gebeuren in erkende privégarages, waar je misschien van dichtbij het hele proces kan volgen. Misschien waard om eens op te zoeken ?
Ben quasi zeker dat dit niet klopt: als je in t buitenland bent op vervaldag keuring moet je je auto in t buitenland laten keuren doch zodra je terug in België bent moet je auto een belgische keuring ondergaan.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 03 mei 2021 20:39

Niet direct afdoen als onmogelijk :

Want andersom kan je in Belgie wel degelijk een NL APK keuring doen in sommige stations !

https://www.autoveiligheid.be/autokeuri ... pk-keuring

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”