overnemen inboedel

landscamp
Topic Starter
Berichten: 32

overnemen inboedel

#1 , 18 mar 2021 21:30

Beste leden,
Na een bod te hebben uitgebracht en aanvaard door verkoper kreeg ik ook de optie tot aankoop van de inboedel van de woning.
De verkopers vertrekken naar het buitenland en willen behalve enkele belangrijke zaken voor de kinderen eigenlijk zo weinig mogelijk meenemen.
Het afsluiten de verkoopakte onroerend goed is voorzien rond de maand juli ook het tijdstip dat ze België verlaten.
Zij deden een voorstel betreffende de inboedel (ook elektrische toestellen).
Na het overlopen en bekijken voor zover dit mogelijk is denk ik hun bod betreffende de inboedel te aanvaarden.
Ik denk eraan om bv 50% te betalen en de rest bij het overhandigen van de sleutels of bij ondertekenen van de akte bij de notaris.
Nu wil ik me wel ergens indekken zeker wat betreft elektrische toestellen, wat nu nog werkt kan binnen enkele maanden defect zijn...
Het is misschien ver gezocht maar de meubelen zoals bv. het salon kan ook vervangen worden door een versleten exemplaar.
Wat moet er eigenlijk staan behalve opsomming van de roerende goederen in de verkoop overeenkomst?
Graag advies.
Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 mar 2021 09:25

Best een grondige inventaris laten opmaken, met vermelding van merken, typenummers en toestelnummers. Voor de meubels duidelijke foto's of /en omschrijving.

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 19 mar 2021 10:28

En is in de meeste gevallen niet veel meer waard qua 2de hands. Doe maar eens navraag bij een kringwinkel of via een dienst die meubels en zo komt ophalen.
Prijs van die zaken is na 5 jaar € 0

Reclame

landscamp
Topic Starter
Berichten: 32

#4 , 04 apr 2021 18:11

Bedankt voor jullie antwoorden.

Terug naar “Kopen”