Bewindvoering over goederen.

nixcc
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Bewindvoering over goederen.

#1 , 30 mar 2021 16:58

Kan er als er bewindvoering over goederen is aangesteld een verkoopscontract van een boot (dat voorheen de bewindvoering is opgesteld en ondertekend) nietig verklaard worden?
En kan dit ook indien de koper van de boot die boot alweer heeft doorverkocht (met een contract). Kan dan het contract dat ik met de koper van de boot heb overeengekomen nietig verklaard worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 30 mar 2021 19:36

En wie staat er onder bewind...?
Via rechtbank - welke rechtbank?

artemis
Berichten: 3293

#3 , 30 mar 2021 21:50

Dit lijkt mij een erg ingewikkelde zaak waar zeer veel details van ontbreken. Best een advocaat raadplegen.

Reclame

nixcc
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 apr 2021 22:38

ik sta onder het status "internering" en bevind mij in een psychiatry waar ik nog een jaar moet blijven.
Ik heb een boot aangeschaft en die willen ze mij onteigenen door bewindvoering over goederen aan te stellen. Ze willen zo het verkoopscontract tussen de verkoper en mij ontbinden. Ik heb de boot ondertussen "verkocht" aan een vriend (dat contract kunnen ze ook ontbinden), en hij heeft hem ook alweer "verkocht" aan een andere vriend. Zodanig dat ze mijn verkoopscontract met die vriend niet zouden kunnen ontbinden aangezien de boot alweer is doorverkocht. , hoop ik?

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 02 apr 2021 10:17

Dat is een uitspraak door een rechtbank en hebt u een bewindvoerder aangesteld door de rechtbank.
Ik vrees dat uw poging (acties) gevolgen zullen hebben alles hangt af van wat wanneer juist gebeurd is.
u hebt de zaken gedaan toen er al een uitspraak was?

nixcc
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 apr 2021 17:27

neen, er is nog geen bewindvoering aangesteld, dat zal ergens in april gebeuren. Dus alle contracten zijn al opgemaakt en ondertekend.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 04 apr 2021 12:17

Er is toch een vonnis????
Wat staat daar in ...en van wanneer dateert dat vonnis?
En van welke rechtbank???

artemis
Berichten: 3293

#8 , 04 apr 2021 12:59

@Franciscus
Ik vermoed dat de bewindvoering aangevraagd is maar dat er nog geen beschikking is. Kunnen een paar weken over gaan. Datum beschikking wordt normaliter de dag waarop er een bijeenkomst is met vrederechter. Dat kan op het vredegerecht zijn, of in de instelling waar de te beschermen persoon verblijft.

Laat de TS dit bevestigen.

nixcc
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 apr 2021 20:30

@Artemis
Zo is het inderdaad!

nixcc
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#10 , 08 apr 2021 22:01

Kan een bewindvoerder (over goederen) inzage eisen in bankgegevens van voor de bewindvoering is aangevraagd/aangesteld?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 apr 2021 22:27

Wat bedoelt u precies met bewindvoerder over goederen?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

nixcc
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#12 , 08 apr 2021 22:47

iemand die aangesteld wordt omuw goederen te beheren en uw financien

Franciscus
Berichten: 38592

#13 , 08 apr 2021 23:35

Verdachte periode - ontdraging van vermogen vb

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#14 , 09 apr 2021 14:13

Raar, u stelt dat er nog geen bewindvoerder werd aangesteld en toch stelt u een vraag over wat de bewindvoerder al dan niet mag. Als er een bewindvoerder wordt aangesteld dan betekent dat dat u onbekwaam bent om bepaalde zaken zelfstandig af te handelen.

Uiteraard is het de geplogenheid dat de bewindvoerder wenst te weten wat er de voorgaande maanden is gebeurd op uw bankrekening. Hij moet immers het beheer van uw rekening verantwoorden t.o.v. de vrederechter.

Heeft u "verdachte" handelingen gesteld? U moet toegeven dat uw verhaal nogal onsamenhangend is.

U heeft er alle belang bij om uw bewind zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Wanneer werd het verkoopcontract van de boot getekend en wanneer werd de boot afgehaald?
Wanneer werd de aanvraag om bewindvoering ingeleid bij het vredegerecht?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

nixcc
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#15 , 09 apr 2021 16:56

tussen de aankoop van de boot en aanvraag bewindvoering zitten er 18 dagen.
De koop van de boot was geen "verdachte" handeling , maar wel de aanleiding tot bewindvoering zogezegd door impulsief koopgedrag.

Terug naar “Andere”