ontslag indienen

Meren
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

ontslag indienen

#1 , 17 mar 2021 16:26

Beste,

Ik weet niet hoe ik ontslag moet indienen ik werk sinds de zomer 2019 bij een firma voor schoonmaak als arbeider onbepaalde duur contract 20 uur. Ik heb morgen een gesprek voor een andere job waar ik al mijn kleren mag gaan halen.
Ik heb vandaag al tegen mijn baas gezegd dat ik graag wil stoppen wegens dat schoonmaak heel zwaar is voor me wat de waarheid is dat ik ermee wil stoppen.

Maar ik weet niet hoe ik het verder moet doen. Stel dat zij zeggen dat ik een opzegtermijn moet doen van aantal weken kan ik dan beginnen aan de andere nieuwe baan? Kunnen zij ook zeggen dat ik geen opzegperiode moet doen?

Alvast bedankt om mij te helpen,

Groeten,
Meren

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mar 2021 18:58

Als je ontslag neemt bij je werkgever, zal je een opzeg moeten presteren, tenzij je werkgever akkoord is om je onmiddelijk te laten gaan.
Als ik me niet vergis, is je opzeg dan 5 weken.

Als je bij je nieuwe werkgever ook deeltijds aan de slag gaat, kan je de beide jobs misschien combineren?
Anders zal je eerst die 5 weken moeten werken alvorens je bij je nieuwe werkgever kan starten.

Meren
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2021 20:19

Hartelijk dank maar kan ik beginnen werken met de nieuwe job en mijn opzegperiode presteren?
Of dat kan niet?

Reclame

Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 mar 2021 21:37

Ja, zoals ik eerder zei kan je beiden combineren als dat praktisch gezien lukt.
Dus bijvoorbeeld als je bij de huidige werkgever enkel voormiddagen werkt tijdens je opzegtermijn,en bij je nieuwe werkgever enkel namiddagen.

Nog ter info: je opzeg start op een maandag dus als je deze week nog je ontlsgae neemt, zal de opzegtermijn starten op maandag 22/03

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”