Boeteclausule in offerte geldig?

Ziggy
Topic Starter
Berichten: 7

Boeteclausule in offerte geldig?

#1 , 17 jul 2006 10:25

Mijn dochter laat momenteel verbouwingswerken uitvoeren aan haar woning (stuk achteraan bijbouwen). De aannemer heeft een offerte opgesteld, waarin ook wordt bepaald wanneer de werken beginnen en eindigen en waarin een boeteclausule is opgenomen voor niet-tijdige levering. De offerte werd door de aannemer ondertekend. Er is echter geen contract opgesteld.

Het probleem is dat de werken erg lang aanslepen. De werkmannen dagen amper 1 dag per week op en dit pas na lang aandringen. Als mijn dochter mailt of belt, worden er onmiddellijk beloftes gedaan die niet worden nagekomen.

Mijn dochter vertrekt binnenkort voor een weekje op reis, maar als de verbouwing niet klaar is, kan ze niet vertrekken omdat iedereen langs achter gemakkelijk in de woning kan. Er werd met een andere firma ook al een datum afgesproken voor het plaatsen van een garagepoort, maar als het zo doorgaat, zal de garage niet klaar zijn.

De aannemer is ook aan het werk bij iemand uit de buurt en daar is het precies hetzelde scenario. De werken slepen al maanden aan.

Mijn vraag: wat kan mijn dochter doen om de aannemer eindelijk aan het werk te krijgen? Kan ze best contact opnemen met een advocaat, of volstaat de offerte om naar de vrederechter te stappen?

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fresh
Berichten: 167

#2 , 17 jul 2006 12:17

kzou beginnen met alvast een ingebrekesteling te sturen, verwijzend naar de desbetreffende clausules in de offerte

sperwer
Berichten: 1155

#3 , 17 jul 2006 15:11

daar de aannemer de werken heeft mogen uitvoeren worden de voorwaarden van de offerte als binden beschouwd.

Je kan hiervoor inderdaad een raadsman inschakellen. Je hebt immers recht op die schadevergoeding bij laattijdige oplevering.

Reclame

Ziggy
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 17 jul 2006 19:20

Bedankt voor uw reactie! De aannemer heeft (nog maar eens) beloofd dat hij vanavond alles komt bespreken. Als hij niet opdaagt, of de vertraging blijft duren, gaat mijn dochter een advocaat raadplegen.

Ik wil hierbij graag de organisatoren en deelnemers aan dit forum bedanken. Ik heb al een paar keer een vraag gesteld en ik kreeg telkens een snel en duidelijk antwoord waar ik echt iets aan had. Bedankt allemaal!

Terug naar “Aanneming”