Opzegbrief nooit aangeboden

WVH1968
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegbrief nooit aangeboden

#1 , 10 jan 2021 17:44

Goeiemiddag,

Afgelopen november ben ik ontslagen en hebben ze mijn opzegbrief aangetekend verstuurd op 18/11.
Na enkele weken niets ontvangen te hebben werd ik op 09/12 gecontacteerd door mijn baas om te vragen waarom ik de brief nooit ben gaan afhalen van het postkantoor. Verder werd er mij ook verteld dat ze op 8/12 aan mijn deur hebben gestaan om deze af te geven maar heb zelf nooit een bewijs in mijn brievenbus gekregen waar op staat dat ze zijn langs geweest en dat ik deze moet afhalen bij de post. Het briefje dat mijn baas had gekregen vermeld dat de aangetekende zending pas terug gestuurd ging worden op 24/12 terwijl die al terug op het kantoor lag een dag na deze aan mijn deur zogezegd werd aangeboden. Nu vind ik het vreemd dat ik nooit de kans heb gehad om deze te gaan halen en op het postkantoor hebben ze mij ook niets verteld toen ik daar een andere zending kwam halen. Is mijn opzegperiode nog geldig of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2021 21:34

Normaal wel, ook als u deze brief niet heeft opgehaald telt deze zoals je deze zou ontvangen hebben ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Christianed
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jan 2021 18:50

Als uw baas bewijs van verzending heeft, wordt er geacht dat u de brief hebt ontvangen en kennis hebt van de inhoud.

Dit verandert m.i. niets aan de opzegperiode.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 jan 2021 19:49

Er heerst chaos bij Bpost ivm aangetekende zendingen ...

Procedure is aangepast wegens corona -zie website Bpost- maar postbodes volgen de Bpost procedures gewoonweg niet.

In 2020 voor mijn doen veel aangetekend verstuurd & ontvangen, maar niets van de ontvangen brieven is conform Bpost procedure afgeleverd...

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jan 2021 19:35

Bent u nog aan het werk?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”