#4 , 03 dec 2020 19:27
Inhoudelijk geen idee of je gelijk kan halen of dat intoxicatie per definitie / contractvoorwaarden gelijk mag staan met niet uitbetalen. Qua procedure moet je je rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
Leuk weetje: rechtsbijstand is via jouw eigen verzekering normaal gezien. En dan gaat de verzekering ook afwegen, kosten van rechtsbijstand (1000 a 1500 euro ruw geschat) vs schade uitbetalen aan de wagen. Als jij dan ook nog eens met terechte argumenten afkomt, dan zou het kunnen dat ze alsnog de schade uitbetalen zonder rechtszaak.
Ik heb zelf zoiets aan de hand gehad, ongeval 100% in mijn recht, maar aanrijdingsformulier fout ingevuld. Ik was 100% in fout volgens mijn makelaar. Tot ik zei dat ik dan een rechtszaak wou, omdat ik absoluut in mjin recht was en onrecht zeer slecht kan verdragen. Tot mijn eigen verbazing bleek ik ineens in mijn recht gesteld, zonder rechtszaak. Omdat ze het aanrijdingsformulier bekeken hebben, mijn argumentatie hebben gelezen (1 zinnetje, mijn woorden laten juist formuleren door mijn verzekeringsmakelaar) en besloten hebben dat ik inderdaad niet aansprakelijk was. Verzekering tegenpartij is akkoord gegaan, omdat tegenpartij ook besefte dat hij wel degelijk in fout was
Nog een tip: Kies zeker geen advocaat die de verzekering aanraadt, dat is enkel goed voor een dossier waarin je zeker bent van je overwinning en een advocaat nodig hebt die dat niet verprutst. En natuurlijk, beter niet drinken achter het stuur.