Gsm abonnement vorige werkgever nooit afgesloten

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

Gsm abonnement vorige werkgever nooit afgesloten

#1 , 22 nov 2020 23:22

Dag allen,

Ongeveer een jaar geleden ben ik van werk veranderd. Ik had een gsm abonnement bij mijn vorige werkgever en wou dit nummer behouden, dus dacht dit over te dragen naar mijn persoonlijke bundel waarin tv, internet en telefonie samenzitten voor een vast maandelijks bedrag (domiciliëring). Beide zijn bij Proximus. Zij hebben nu een nieuwe app, en door deze switch ben ik erachter gekomen dat het abonnement nooit overgezet is...!

Ik weet niet bij wie de fout ligt, ik herinner mij dat ik langsgeweest ben bij Proximus voor het overdrachtdocument, maar ik kan niet meer bewijzen dat ik dit naar mijn werkgever gestuurd heb.
Ik ga ervan uit dat ik meldingsplicht heb, ook al staat het abonnement op naam van de werkgever? Ik neem ook aan dat zij de kosten kunnen terugvorderen, moet dat dan in 1 keer of mag ik vragen om in schijven terug te betalen?

Maakt het verschil of ik het abonnement gebruikt heb of niet? Als ik nog een ander nummer heb, moet ik dan alsnog betalen voor de gefactureerde maanden waarvoor geen verbruik geregistreerd staat?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 23 nov 2020 09:13

Heeft u het feitelijke gebruik van dat nummer ?

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 nov 2020 10:00

Heeft u het feitelijke gebruik van dat nummer ?
Ja, ik bel nog steeds met dit nummer. Maakt dit verschil? Als ik vanaf nu bv. enkel nog een ander nummer gebruik, tot deze zaak opgelost is?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 29 nov 2020 20:59

Staat het op uw afrekening??

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 30 nov 2020 12:12

Afrekening is waarschijnlijk al één jaar lang naar de werkgever gegaan.

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 dec 2020 21:05

Inderdaad, het blijkt niet mee in mijn domiciliëring te zitten, dus er zal een automatische betalingsflow zijn bij mijn vorige werkgever... Ik heb zelf geen rechten om de facturen in te kijken, aangezien ik niet geregistreerd sta als eigenaar van het abonnement.

Terug naar “Andere”