Laattijdige betaling

killerbyby
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Laattijdige betaling

#1 , 11 nov 2020 16:18

Hallo,

Ik werk als freelancer en mijn vorig project, betaalde telkens te laat...(ik herinnerde ze er aan)
Nu ben ik vertrokken en moeten zij mij nog september/oktober uitbetalen.
De termijn van 35 dagen(afgesproken in het contract) is reeds al verlopen.

Ik had een herinnering 7 dagen geleden gestuurd en kreeg bevestiging dat ze dit met boekhouding gingen checken(weeral)

Moet ik nu een aanmanning sturen of mag ik al een factuur met interest sturen? Aangezien ik bevestiging kreeg dat ze de herinnering gelezen hadden.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 nov 2020 16:40

Wat staat er in je verkoopovereenkomsten over de intrest bij niet betalen ??

Want wees daar zeer voorzichtig mee , als je deze mensen boos maakt kunnen ze dit zeer lang rekken vooraleer je jouw centen hebt, en ik spreek dan over maanden.

Ik raad iedereen aan om dit beleefd en tactvol te doen; maar om onmiddellijk intresten aan te rekenen ??? .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

killerbyby
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 nov 2020 19:44

Er staat niets in hierover, enkel dat ik tijdig zal betaald worden en bij contractbreuk er tot 15.000 van elke kant genomen kan worden.

Ik heb al beleefd een herinnering gestuurd(elke maand trouwens)

Reclame

killerbyby
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 nov 2020 17:17

Ik heb nogmaals een herinnering gestuurd(3 dagen geleden) met deze keer dat als het niet gestort word tegen volgende week maandag er extra kosten zullen zijn. Ik kreeg terug bevestiging dat hij dit met boekhouding zou bekijken...

Nu vandaag staat het er nog steeds niet op...

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 14 nov 2020 08:59


Ik raad iedereen aan om dit beleefd en tactvol te doen; maar om onmiddellijk intresten te rekenen ??? .
Mijn grootvader stuurde ze steeds een kaartje met vergeet-mij-nietjes :-)
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 nov 2020 21:22

TS,

Mag ik er u op attent maken dat de algemene voorwaarden op de achterzijde van uw facturen ZEER BELANGRIJK ZIJN.
Zeker in geval van wanbetaling en niet te vergeten bepaalde formules in geval in het kader van faillissementen
( dit in het geval van levering goederen en producten ).
EIGENDOMS VOORBEHOUD https://www.dyzo.be/preventie/mijn-klant-gaat-failliet

En goede administratie is voor de meeste mensen en bedrijven een noodzakelijk kwaad, net zoals het betalen van een goede boekhouder.

Direct aangetekend in gebreke stellen en melden bij niet betaling binnen de 8 dagen : dossier naar de advocaat.

bosprocureur
Berichten: 6854

#7 , 17 nov 2020 19:47


Ik raad iedereen aan om dit beleefd en tactvol te doen; maar om onmiddellijk intresten te rekenen ??? .
Mijn grootvader stuurde ze steeds een kaartje met vergeet-mij-nietjes :-)
Enkele decennia geleden kreeg ik eens een reclame van een spitsvondige zaadhandel, die de tip gaf om een zakje zaad-van-vergeet-mij-nietjes bij rappels te stoppen, en er speels naar te verwijzen. En dat gaf dikwijls resultaat ook nog :)

Terug naar “Handelspraktijken”