Deurwaarder niet thuis dringend

Jules2506
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Deurwaarder niet thuis dringend

#1 , 30 okt 2020 18:52

Hallo, ik kreeg 24u geleden een brief in de bus dat een deurwaarder uitvoerend beslag komt leggen binnen 24u. Ik kon zo snel niets regelen op mijn werk en zal dus niet thuis zijn. Wat gaat er gebeuren? Gaat hij binnenbreken of volgt er dan een andere datum? Ik ben hier niet mee opgezet met de corona crisis want ik ben een risico persoon. Mijn dringende vraag is kan ik vanavond na mijn werk nog binnen? Veranderen zij de sloten en verzegelen zij een woning zodat ik heel het weekend dakloos ben? Ik kan nergens terecht een vrijdagnacht om 23u. Alvast bedankt voor jullie antwoord, ik vind er niets over terug en ben bang dat ik straks 150 km moet rijden, er is een avondklok wegens corona en niet binnen kan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 30 okt 2020 18:59

als u niet thuis bent zal de deurwaarder met slotenmaker zich toegang verschaffen tot de woning (slotenmaker komt niet binnen) en de nodige items opschrijven om X aantal tijd openbaar te verkopen.

dat is de normale gang van zaken, met corona en al dan niet met de nieuwe maatregelen is het koffiedik kijken wat ze juist doen nu.

maar u zal nog binnenkunnen

Fiets
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 okt 2020 19:11

Als ze het slot moeten forceren zal er een briefje op je deur hangen om de nieuwe sleutel af te halen bij de politie.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 30 okt 2020 20:19

Opgelet in een (klein) appartementsgebouw en ook de voordeur wordt 'opengemaakt'. Dan moeten vb alle 6 appartementen een sleutel krijgen en er zijn er meestal maar drie..
Kan extra problemen geven.....
Best ook eerst in grote zone naar politie bellen... sleutels zullen pas na X uur daar aanwezig zijn op bureau Y.

Jules2506
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 okt 2020 22:02

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben wat vroeger kunnen vertrekken op het werk na de aangekondigde maatregelen en er is niemand thuis geweest. (Denk ik toch, ik kon binnen en geen brief in de bus) Vermits ik in de zorgsector werk en we verdrinken in het werk, ben ik blij dat ik morgen thuis ben om alles verder te bekijken, ik veronderstel dat ze tijdens het weekend niet zullen komen dus dat geeft me tijd om de nodige personen te contacteren. Bedankt voor jullie advies. Sterkte en moed aan iedereen in deze moeilijke tijden.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 01 nov 2020 13:22

PS heeft de GDW een uitvoerbare gerechtelijke titel (vonnis)?

Jules2506
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 nov 2020 18:27

Hallo, ik zie het nu pas, ja de gdw heeft een uitvoerbaar vonnis. Ik wil over de zaak niet uitwijzen, het komt er op neer dat ik opgelicht word. Ik heb tot heden niets meer vernomen. Maar nu vraag ik mij af als er echt niets in beslag te nemen valt wat gebeurt er dan? Om duidelijkheid te scheppen : ik werk half tijds want ik heb ms in fase 3, dus verdien 1190 euro. Ik ben alleenstaand, ik huur een wagen (kopen is geen optie omdat ik met ms geen lening krijg en jaarlijks een test moet gaan doen), ik heb geen tv of smartphone, geen meubels (buiten een kapotte zetel en een klein ladekastje voor mijn ondergoed). Ik huur een klein appartementje voor voor 450 euro en krijg voornamelijk eten van de voedselbank omdat mijn medische kosten hoog zijn. Hoe ver kan de oplichter gaan met een menswaardig bestaan onmogelijk te maken? Nogmaals bedankt voor elk antwoord.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 nov 2020 19:19

Ja als er niks is, dan word dit ook zo in de PV geschreven, en met dit loon kan men nooit loonbeslag doen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jules2506
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 nov 2020 20:24

Dank je wel. Je leest wel veel over inbeslagnames, maar er is geen info te vinden over als er echt niets is. Het ocmw heeft aangeraden af te wachten wat er gaat gebeuren omdat ik geen schuldbemiddeling wil (noch aankan) en zij het vonnis ook verwerpelijk vinden. Zij willen afwachten om dan naar procedure fouten te kijken en te helpen in het behoud van menswaardigheid. Ik kan dus alleen hopen op een redelijke en correcte gdw, hoewel de schuldeiser opdrachtgever is en deze meer uit is op pesten. Mijn hart bonkt toch in mijn keel als ik besef dat deze nachtmerrie nog lang kan duren en een impact heeft op verdere achteruitgang van mijn ziekte. Afwachten maar.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#10 , 11 nov 2020 20:56

Het zou me verwonderen dat het OCMW zich in de zin zoals u weergeeft zou uitgelaten hebben. Indien zij vinden dat het vonnis werkelijk verwerpelijk is, had men u moeten bijstaan om alle rechtsmiddelen uit te putten. Het OCMW zou dan ook tot een vergelijk gekomen zijn. U zal sowieso tot een vergelijk en oplossing moeten komen wil u niet dat u dit levenslang blijft achtervolgen en de kosten enkel maar hoger worden. Dus ga terug naar het OCMW en zoek samen met de jurist en de sociale dienst naar een werkbare oplossing. Verder zou ik zeker met de sociale dienst van het OCMW of de sociale dienst van uw ziekenfonds nagaan of u mogelijk in aanmerking zou komen voor een aanvullende vergoeding of uit het ziekenfonds of ten laste van de FOD handicap. Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jules2506
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#11 , 11 nov 2020 21:35

Hallo Dank je wel. Ik ben pas naar het ocmw gegaan toen het vonnis er was, dat is mijn fout. Het is een vonnis in hoger beroep dus daar kan niets meer aan veranderen en door de eerste lockdown mocht ik me niet gaan verdedigen noch mijn advocaat. Niemand had zo een uitspraak verwacht. Ik krijg inderdaad een aanvullende vergoeding bovenop mijn part time werk en zo kom ik aan 1190 euro. Ik heb steeds geweigerd om invalide te zijn ook omdat het werk mijn enige sociaal contact is. Maar hierdoor maak ik natuurlijk geen aanspraak op andere voordelen. Ik heb wel het 'statuut' van chronisch progressieve ziekte. De schuldeiser misbruikt het vonnis om verschillende facturen te doen betalen waar ik niets mee te maken heb, vandaar dat het ocmw wacht tot ze voldoende bewijzen hebben van het rechtsmisbruik om een stevige zaak te hebben om het te stoppen en zeker niet te betalen (via berekening van schuldbemiddeling kon er 2.3 euro afgehouden worden wat de schuldeiser natuurlijk geweigerd heeft)

Franciscus
Berichten: 38583

#12 , 11 nov 2020 22:14

Dit ooit gelezen?
https://www.rechtbanken-tribunaux.be/nl ... van-beroep

Ga best ook naar een www.caw.be voor meer uitleg en best voor u naar het ocmw gaat.

Jules2506
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#13 , 11 nov 2020 22:37

Dank je wel...caw is een goede tip. Ja, helaas geen hoger beroep mogelijk in geen enkel kantonnement van het koninkrijk België...laatste zin van het vonnis.

Terug naar “Administratief recht”