Spaargeld Minderjarige op ouders hun rekening,

Lumau
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Spaargeld Minderjarige op ouders hun rekening,

#1 , 11 okt 2020 11:48

Hey ik ben 23 jaar en heb destijds steeds spaargeld opzij moeten zetten van mijn studentenwerk. Dit werd op de rekening van mijn vader gezet met de belofte wanneer ik volwassen was dit mij toebehoorde. Ook te bewijzen met berichten...
Omwille onze verstandhouding verslechterd is met mijn vader komt hij niet over de brug en reageert hij niet op mijn berichten en verzoek. Graag wil ik mijn eerste huisje kopen en had ik mijn spaargeld daarvoor willen gebruiken. Ik heb weer de vraag gesteld en nogmaals geen reactie op mijn verzoek.
Gezien ik net ben beginnen werken full time en niet de kosten voor een advocaat kan betalen had ik graag hulp gehad om een verzoek in te dienen bij de vrederechter.
Kan iemand mij begeleiden en wat zegt de wetgeving in mijn geval. Ik kan alles bewijzen van stortingen en berichten dat het wel degelijk om mijn spaargeld ging. Graag jullie reactie. Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 11 okt 2020 13:07

De vrederechter is maar beperkt bevoegd voor financiële geschillen ;-(

Als het over een groot bedrag gaat zou je misschien een advocaat kunnen betalen om een dreigbrief te schrijven.

Als het over 3 tot 5-6 duizend euro gaat is t sop ws de kool niet waard om te strijden voor de loer die je vader je gedraaid heeft ;-(

Lumau
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 okt 2020 13:49

Het gaat over 8000 die ik moest storten naar de vriendin van mijn vader

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 11 okt 2020 13:52

Vriendin van uw vader is niet uw vader .
Wat staat er bij berichten of vermelding?
Hoelang geleden?
U hebt het dus overgeschreven?

Terug naar “Andere”