interim en pensioen

Rouske .L
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

interim en pensioen

#1 , 04 okt 2020 10:24

Geachte,

Ik heb 16 jaar gewerkt als interim in de medische sector à rato van 70 à 80 dagen per jaar.
De interimkantoren waren Randstad en Medical Express.
Op mijn loonfiche werd steeds de RSZ betaald.Nochtans komt dit niet in aanmerking voor mijn pensioen.
Ik had voordien een loopbaan van 11j. full-time.Van deze periode bekom een pensioen.
Is het logisch dat voor de interimperiode géén pensioen ontvang.?

Beleefde groeten

Rouske L.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 okt 2020 10:35

Het is belangrijk om te weten of u onder de Belgische wetgeving viel. Indien uw interimarbeid onder de Belgische wetgeving valt zal u over de interimperiode wel een pensioen ontvangen. Echter deze jaren zullen niet meetellen voor de telling van de vereiste jaren voor een vervroegd pensioen. Uw pensioen wordt dan ook pas betaalbaar vanaf uw wettelijke pensioenleeftijd. U bewijst over deze jaren immers geen 104 dagen voltijdse tewerkstelling. Indien het om onderwerping aan de sociale zekerheid van een ander land gaat, kan u hiervoor pas een pensioen ontvangen op de buitenlandse wettelijke pensioenleeftijd. In geval van grensarbeid zal een eventueel intern recht pas berekend worden op de buitenlandse pensioenleeftijd, waarbij zowel het buitenlandse wettelijk pensioen als het aanvullend pensioen zal verrekend worden. Dus belangrijk om na te gaan of het hier om een Belgische onderwerping gaat, kan u o.a. zien in de loopbaan zoals weergegeven in my pension. Is dit niet het geval best zo snel mogelijk deze buitenlandse tewerkstelling melden aan my pension, kan via contact onder aan de webpagina my pension.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Hou het gezond.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”