Allen,
Ik zit met een vraagje, ik heb in april een EOT ondertekend en ben op 14 juli voor de eerste keer gaan tekenen. Nu op 20 oktober moet ik voor de tweede en laatste keer naar de rechtbank. Nu is mijn vraag, wat als ik niet ga? Wordt dit uitgesteld naar latere datum? Vervalt de EOT dan? Krijg ik een boete?
Reden dat ik niet wil gaan is dat ik nog geld van haar te goed heb maar ze betaald niet. Spijtig genoeg heb ik in het EOT over dit geld niks laten vermelden, was in goede verstandhouding toen nog gegeven.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg,
Resul
Als je niet akkoord bent met de inhoud van de EOT, of wijzigingen wenst aan te brengen aan de huidige EOT, dan teken je best NIET!
De ondertekening wordt dan uitgesteld naar een latere datum, waardoor je de kans hebt om de nodige aanpassingen te doen. De EOT komt niet te vervallen.
Dit brengt GEEN boete met zich mee. (Al kan men op de Rechtbank soms de indruk krijgen dat men er niet gelukkig mee is dat je niet tekent op het moment dat dit voorzien is).
Opgelet: wanneer een EOT afspringt na de eerste verschijning, kan elke huwelijkspartner, een jaar na de eerste verschijning voor de rechter in het kader van de EOT, de echtscheiding bekomen op grond van onherstelbare ontwrichting op basis van een verklaring voor de rechter in toepassing van artikel 229 paragraaf drie Burgerlijk Wetboek en artikel 1255 paragraaf twee Gerechtelijk Wetboek, juncto artikel 1294 bis §1 Gerechtelijk Wetboek.